5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

kan aan een hub met voeding geen DVD brander of ext HD aansluiten

Volgens de leverancier (Dixons) kan je aan een HUB met voeding (€ 15.00) geen ext. harde schijf of DVD brander aansluiten, alleen maar usb stick en lichter spul. Inderdaad werkt het niet maar ik vind dit wel vreemd.
    Is dit nu echt waar?

Bijdrager
    JBStudio

Volgens mij onzin…. Ik heb aan USB hub, 2 externe branders en 6 externe HD’s zitten, 1 hub is zelfs nog doorgelusd.

Bijdrager
    k-the-ripper

Sluit me aan bij vorige spreker: onzin , ook ik werk met een externe dvd fikker aan een USB hub met voeding.
    De hele goedkope hubs hebben soms wel een voeding van 500mA en dan kan je in de problemen komen want dat moet dan verdeeld worden over 4 poorten.
    USB-2 standaard gaat uit van 500mA per poort, koop je dus een hub die dat aankan is er niks aan de hand.

af en toe vraag ik me af waar die gasten van Dixons hun expertise vandaan halen……

Bijdrager
    GrannySmith

Tja, dat is natuurlijk erg afhankelijk van die externe harddisk en brander. Want als dat 3.5 inch drives zijn dan zit er vaak een externe voeding aan (meestal 12V) en dus worden ze niet gevoed door de USB HUB. Wellicht dat men dat bedoelde.

Een 2.5″ harddisk in een USB behuizing kan vrijwel altijd door een self-powered HUB (dus met externe voeding) gevoed worden. Een enkele keer trekt zo’n drive bij het opstarten teveel stroom en dat kan de voeding wel eens niet trekken. Soms zit er bij zo’n HUB een zwakke voeding; ik kocht ooit een Digitus 4-port HUB en daar zat een 1A voeding bij, terwijl een device dus 500 mA mag trekken, totaal dus 2A.

En een brander trekt vrijwel altijd meer dan 500 mA… dus die werken soms inderdaad niet op een USB poort. Ik heb er hier twee; 1 werkt prima op de USB poort van mijn notebook; de ander moet ik extern voeden want anderd wil hij niet branden (wel afspelen).

Bijdrager
    Bruce27

Vreemd, er staat op 5V/2A. Lijkt me dus voldoende. Maar zelfs de originele Apple DVD brander slikt ie niet eens in… Een cardreader en camera gaan nog net… Een Elgato video-capture weigert ie ook. (geen probleem rechtstreeks op de iMac.)
    Maar nu blijkt er is meer vreemds aan de hand dus ligt het misschien wel aan de iMac;
    Op de vier usb uitgangen doet slechts één ervan het met audi.
    De 3 mm in/uitgang is een speciale (3 ringen: voor in- en uit) voor de combi oor/micr. van Apple.
    Wat betekent: wanneer je een stereo (2 rings) plug neemt naar de externe versterker dan werkt het niet én je hebt zeker geen microfoon IN meer. Hoe bedenk je het voor nota bene vooral een videomontage comp.?? Een audio-splitter? Vergeet maar.
    De ingebouwde microfoon van de iMac is ook waardeloos (gigantisch rondom galm geluid ook met ingeschakeld “onderdruk omgevingsgeluid”) Blijft over: een iMic gekocht maar dan alleen te gebruiken met de oor/micr.set van apple… (met micr. “ergens” in de kabel)
    Bij verrassing geeft het wel een heel goed geluid nij inspreken maar een eigen keus microfoon heb je niet laat staan dat je met twee of meer mensen samen een film inspreekt. Kan dat echt niet?? Dat zou onbestaanbaar zijn voor een video-montage systeem.
    Ik heb alle instellingen in prefs al geprobeerd.

Samenvattend:
    1. Hoe sluit je op een iMac twee of meer microfoons aan
    2. hoe voer je het audio-uitsignaal naar je hifi install
    3. is het juist dat op de vier usb-uitgangen er slechts één is die audio doorgeeft naar de iMIc?

bvd voor het verlossende woord…
    bruce

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.