6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    m_vugt

Kalibreren

Hi,
    Ik ben nieuw in Mac wereld… Nou heb ik sinds een week een Macbook Pro maar zit met een probleem.

Voor mijn werk is het belangrijk dat het beeldscherm van de Macbook en mijn Eizo scherm gekalibreerd zijn. Ik gebruikte hiervoor altijd mijn xrite i1 Display spullen maar op mijn Macbook krijg ik deze niet aan de praat… kan iemand hier mij de weg wijzen aub?!

Thanks,

Mark

Bijdrager
    computer space

Heb je een Retina MB of een gewone. De gewone heeft een TN scherm. Als je die 5° kantelt is de gamma-overdracht al zo anders, dat kalibreren eigenlijk geen zin heeft. Die schermen zijn af fabriek op sRGB afgesteld voor de gangbare kijkhoek, en het beste kies je gewoon sRGB als schermprofiel. Dat zit je met de kleuromvang redelijk goed met white-LED backlight. Niet te moeilijk doen op een laptop.

Bijdrager
    MrBelloNLD

je kunt hiervoor de i1ProfilerD2LionEdition by xrite vandaan halen, maar calibratie-resultaten heb ik nog niet gelijk kunnen krijgen aan de iOneMatch 363 onder SnowLeopard.

Bijdrager
    m_vugt

Ben via xrite ook wat wijzer geworden inmiddels… de i1 werkt niet met usb3, met een usb2 hub als tussenstation blijkbaar wel. Morgen maar eens voorzichtig proberen.

Bijdrager
    MrBelloNLD

@m_vugt
    ben nog benieuwd naar je bevindingen…

Bijdrager
    Pier

Ben via xrite ook wat wijzer geworden inmiddels… de i1 werkt niet met usb3, met een usb2 hub als tussenstation blijkbaar wel. Morgen maar eens voorzichtig proberen.

Vreemd verhaal. Ik werk hier ook met een nieuwe Macbook Pro en een i1 Display Pro en heb totaal geen problemen. Ik neem aan dat je de laatste software hebt van xrite?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.