8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Geedee

Kalender app voor iPhone

Velen prijzen Fantastical 2 voor iPhone (en iPad). Heel veel reviews vinden het de beste kalender app in de AppStore. Ik heb me laten verleiden en de app gekocht. Ik gebruik het nu een maand naast MiCal. Het zal aan mij liggen maar MiCal (goedkoper) overklast Fantastical op alle vlakken. Ik moest mijn frustratie ivm het relatief dure Fantastical even kwijt. Sorry.

Bijdrager
    joopgran

Ik vind fantastical ook niets vergeleken met MiCal. Gebruik mical al heel lang en heeft veel meer en betere opties.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  joopgran.

Bijdrager
    Shmoo

Het begint denk ik bij de misvatting dat een dure app ook de beste app zou moeten zijn. Da’s natuurlijk niet de waarheid.

Er zijn heel veel van dit soort voorbeelden op te noemen en wanneer je Mac software maakt is dat allemaal makkelijker verkopen dan bij andere platformen. Mensen met een Mac geven makkelijk 50,- uit voor een goede app op hun computer. Op andere platformen zoals iOS, Android of Windows is dat zeer zeker niet zo makkelijk.

– Kijk naar de jongens van CultureCode (Things app)

– RealMac Software in Engeland.

Er zijn heel wat van die ‘indie’ bedrijfjes op te noemen die dure, mooie, stoere, goede emotie verkopen terwijl hun apps wel functioneren in de zin van het doet wat het moet doen, en dat meestal ook goed maar het is qua features en opties gewoon niet de beste in hun soort zijn.

Bijdrager
    tav

Ik heb mical op mijn iPhone gezet maar ik krijg geen meldingen te horen of te zien wanneer ik een alarm instel?? Op bericht meldingen staat alles op aan voor meldingen te ontvangen van mical??? Iemand een idee wat er mis is?

Bijdrager
    joopgran

@tav je hebt helemaal gelijk. Omdat ik standaard de berichtgeving voor iOS agenda had aanstaan had ik dit niet in de gaten. Maar ik zie en hoor geen melding van mica als ik dit uitzet.
    Maar eens onderzoeken hoe dit zit.

Bijdrager
    tav

Heb toch de mical app terug verwijderd, als ik het batterij verbruik bekeek was de app 1.2 uur op scherm en 1 uur achtergrond.!!

Bijdrager
    Easy C

Ik heb al lange tijd Fantastical, na de Apple optie en meerdere andere geprobeerd te hebben. Fantastische app, maar veel opties zijn verborgen achter veeg bewegingen… De manual biedt uitkomst;-)

Bijdrager
    tav

Ik had een mailtje gestuurd naar mical voor te vragen hoe het komt dat ik geen meldingen kreeg.
    Het antwoord was dat mical zelf geen meldingen kan geven en dat de bericht meldingen van de ios calender aan moet staan, dus maw men kan niet volledig overschakelen op alleen de mical calender!!
    Nu heb ik terug fantastical in gebruik en daar werkt meldingen wel zonder dat ik iets aan heb staan van de ios calender. Wilde dit even meegeven als info.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.