7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Kabelinternet via hoofdkabel?

Hey dudes,

Een domme vraag maar jullie hebben er vast wel een antwoord op:
    ik woon sinds kort in een appartement, en wil graag (draadloos) kabel internet aanvragen:
    maar volgens mij moet de modem aangesloten worden op de ‘hoofd’ kabel waar ik geen toegang
    toe heb, en kan hij niet aangesloten worden op mijn ‘eigen’ kabel connectie uit de muur.

Heb ik gelijk?
    Wat zou een alternatief zijn als dit inderdaad niet kan?

Cheers

Bijdrager
    fistkikker

Dat ligt aan de kabel van de plek waar de hoofdkabel je pand in komt. Dat moet een dikke kabel zijn. En je moet geen andere kabelinternetabonnementen op diezelfde kabelaansluiting hebben. Als je een eigen TV-abonnement hebt bij je kabelaanbieder kan je vast ook kabelinternet en weet de helpdesk van die kabelaar ook wel of het kan of niet. Als je een aansluiting deelt, zoals in een studentenhuis wordt het ingewikkelder.

Een alternatief is ADSL. Bevalt mij sowieso beter. XS4ALL/KPN heeft minder storingen dan de chello die ik had en mensen in mijn omgeving hebben en ik heb geen gedonder met de administratie van UPC (bij chello dus wel…)

Bijdrager
    fistkikker

ik zie net dat je vanuit Peru zit te posten. Hoe het in Peru zit weet ik niet…. Is het voor in Peru?

Overigens is er ook sattelietinternet, dat met name op afgelegener plekken interessant kan zijn. Hoge download via de satteliet, trage upload via dialupverbinding.

Bijdrager
    CMD-Z

Right, thanks dude,

maar moet je voor ADSL niet een telefoonabonnement hebben? en kun je dan sowieso ADSL aanvragen? of heb je daar ook nog speciale aansluitingen voor nodig.

Thanks

Bijdrager
    wilko

Ik weet niet hoeveel mensen er in hetzelfde gebouw wonen, maar is het niet een idee om een internetaansluiting aan te leggen en die dan voor iedereen toegankelijk te maken? Heeft iedereen er wat aan;)

Bijdrager
    MegaChriz

Ik zit ook met deze vraag. Ik woon in een woongroep. Op deze woongroep beschik je wel over kabeltelevisie via Casema, maar er bestaan geen aparte telefoonaansluitingen voor iedere bewoner. Bellen naar buiten kan ik alleen via mobiele telefoon, want met de telefoon van de woongroep kun je alleen naar binnenlijnen bellen.
    Net als OsCarRoberto heb ik geen toegang tot de hoofdkabel en heb ik alleen maar een kabelconnectie uit de muur.

– Heb je voor ADSL een eigen telefoonaansluiting nodig?
    – Wat bedoel je met ‘Dat ligt aan de kabel van de plek waar de hoofdkabel je pand in komt’, fistkikker?
    – Hoe kom je erachter of er al een ander kabelinternetabonnement ligt? Want ik heb geen informatie over het internetgebruik van woongroepen die in de buurt liggen.

Bijdrager
    CMD-Z

Volgens mij kun je bij KPN informeren of je met jouw telefoonaansluiting een ADSL abbonnement kunt nemen, je hebt dan wel een telefoonabonnement+ADSL abonnement nodig.

Daarnaast bestaat er tegenwoordig zoiets als satelietinternet volgens mij, maar daar weet ik nog weinig van.

Ik ben ook nog aan het [email protected]#$$!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.