21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Kabelinternet via homeplug naar airportextreme?

Ik wil overstappen naar Ziggo ivm snelheids mogelijkheden. Kan ik het ziggo modem met ethernetkabel aansluiten op een Homeplug, om vervolgens via een andere homeplug deze met een ethernetkabel aan te sluiten op mijn airport extreme. Deze setup ivm overbrugging afstand ziggomodem-airportextrme.
    Zal dit werken? Welke homeplug is hiervoor het beste? Evt andere adviezen.

peterwillem

Bijdrager
    Pieterr

Ja, dat gaat werken.
    Ik zou de snelste nemen die je kunt vinden.
    http://www.devolo.nl/consumer/dlan-het-snelste-200-mbps.html?l=nl

Bijdrager
    Knurfty

Je moet dacht ik wel op de zelfde fase zitten.

Ik heb hier ook een opstelling staan, het systeem werkt wel aardig maar die 200 mbps haal je niet.
    Het is vrij gevoelig voor storingen, dus het liefst niet al te veel onderbrekingen van stekkerdozen e.d.

Bijdrager
    peterwillem

Ok bedankt,
    Ik heb even een test van Devolo in ComputerTotaal op gezocht. Daar lees ik dat de doorvoer snelheid over 1 respctievelijk 2 groepen 7,73/6,38 Mbs is. Houd dit in dat als ik een ziggo verbinding van 20 Mbs die ik aan een kant erin stop er aan de andere zijde uitkomt met 7,73 of 6,38 Mbs?
    Als dat zo is schiet ik niet veel op met snelheids winst. Ik heb nu 6,8 Mbs.

peterwillem

Bijdrager
    Macosxachist

Dat is juist ende correct (al moet in alle gevallen MB/s worden geschreven). Met 8 MB/s houdt het wel op bij die 200 Mbps plugs.

Bij de hoge snelheden die kabelboeren nu bieden, kun je grote afstanden maar beter met ethernetkabel overbruggen.

Bijdrager
    mark-a-mac

Maar dan ben je iig OK als je hooguit 60Mb/s downstream wil… En die kabelboeren halen hun beloofde snelheden ook niet altijd (constant).

Bijdrager
    bouncer

Waarom wil je er een homeplug tussen zetten? Waarom je modem niet rechtstreeks op je AE?

Bijdrager
    peterwillem

Wel dat was dan dat weer.
    Ik heb nu internet van xs4all met een 8 Mb/s abbo. Heb een sneller(16 Mb/s) abbo geprobeerd maar die snelheid werd nooit gehaald, kreeg max krap 10Mb/s. Dit kwam door ligging van KPN centrales tov mijn woning.
    Toen dacht ik aan Ziggo met meer snelheid over de kabel. Probleem daarbij is dat de ziggo kabel bij mij in de huiskamer binnenkomt. En ziggo installeert het modem vlak bij de ziggo tv kabel aansluiting.
    En heel mijn computer gebeuren (iMac, Printer, Ext. HD en modem en router) staat in een achter zijkamertje en die wil ik perse niet in de woonkamer hebben. Een ethernet kabel trekken , die niet zichtbaar is, is zeer lastig.
    Daarom dacht ik aan verbinding via het elec. net. Maar met zo’n snelheids verlies schiet ik er niet veel mee op.
    Hoop dat zo eea duidelijk is.

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

Quote:
    mark-a-mac 1 uur geleden #
    Maar dan ben je iig OK als je hooguit 60Mb/s downstream wil… En die kabelboeren halen hun beloofde snelheden ook niet altijd (constant).

Bedoel je dat met een 200 Mb/s Homeplug wel bij een ziggo abbo met 20 Mb/s down ook die 20 Mb/s aan het andere eind krijgt?
    Als dat zo is, is het weer wel aantrekkelijk.

peterwillem

Bijdrager
    bouncer

Ik heb de modem en AE ook in de huiskamer. Heb ze netjes uit het zicht. Mijn iMac en printer staan op een andere verdieping. Heb Ziggo all-in-one plus. Heb boven een keurige downloadsnelheid van 21Mb en up 3,75mb.
    En verder gebruik ik mijn MBP’s en iPhone door het hele huis en zelfs nog in de tuin.

Ik had vroeger ook KPN. Ik heb geen nut voor of noodzaak van homeplugs.

Think different; think out-of-the-box.

Bijdrager
    peterwillem

Bedankt Bouncer,

klinkt wel mooi, maar bij mij staat nu 1 ext HD ( die gedeeld wordt met een iMac en een MBP waarop de Timemachine werkt) en een printer (ook gedeeld door voornoemde computers) via usb hub op de Airportextreme.
    En dat wil ik niet allemaal in de woonkamer hebben staan.

Overigens heb ik in een Ziggo forum weer draadjes en posts gelezen waaruit blijkt dat die Homeplugs de internet snelheid niet zo erg zou afremmen. Dus ik ben benieuwd hoe het nu precies zit.

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem
    Bijdrager
    Pieterr

Ik heb in verschillende tests gelezen dat je met de Devolo effectief tot zo’n 40 Mbps (5MB/s) komt. Afhankelijk van je internetabonnement zal dat dus wel/niet voldoende zijn.

http://nl.hardware.info/reviews/1152/6/netwerk-via-het-stopcontact-onverwacht-handig!-snelheidsmeting

Bijdrager
    peterwillem

Pieterr bedankt,
    maar even voor alle duidelijkheid (byte en bits verwarring).
    Alle snelheden waarover hierboven geschreven wordt, in ieder geval door mij, zijn in Mbit/s. Behalve dan die test in ComputerTotaal die heeft het dan weer over 8 MB(yte) /s.
    Dus het ziggo Ai1 + heeft 22 Mbit/s . Nu heb ik gemeten 6,8 Mbit/s met een abbo van 8 Mbit/s.
    Dus een homeplug met doorvoer snelheid 40 Mbit/s zou dan volgens mij voldoende moeten zijn voor de snelheid die ziggo zegt te geven. En in ieder geval een stuk sneller dan ik nu heb.
    Of zie ik dat verkeerd?

peterwillem

Bijdrager
    Pieterr

Dat zie je niet verkeerd.Klopt helemaal wat je zegt.

Bijdrager
    jpbouw

Hallo, kan iemand mij aub helpen!!

Want zelfs apple care kan mij niet helpen. Ik heb een imac en via een homeplug verbonden met mijn airport extreme, hij maakt wel verbinding met de airport extreme als ik hem handmatig configureer maar ik kan er niet mee op internet. hij krijgt automatisch geen ip adres.

Mijn apple tv heb ik op de zelfde manier aangesloten en dit werkt wel. Ik had een PC op deze wijze aangesloten en dat werkte ook!

Ik hoor graag.

Bijdrager
    peterwillem

quoteIk heb een imac en via een homeplug verbonden met mijn airport extreme,

Waarschijnlijk een overbodige vraag maar je Airport Extreme is via die homeplug toch wel verbonden met een ADSL of Kabel modem?

peterwillem

Bijdrager
    jpbouw

Yep, ik heb zelfs 2 uur met applecare aan de telefoon gezeten, maar zij komen er ook niet uit. Te raar voor woorden, alles gereset en alles gedaan wat er mogelijk is. Als ik hem rechtstreeks verbind van Imac naar Router werkt het wel?? alleen zodra je het via de extreme doet niet meer……..:sad:

Bijdrager
    Pieterr

Even een stapje terug.

Heb je een modem, of een modem/router combi?
    Indien dat laatste, staat je AE in brugmodus?

Bijdrager
    jpbouw

Het is een KPN experia box router voor iternet + bellen, het vreemde is namelijk dat ik mijn apple tv op precies dezelfde wijze heb aangesloten via de AE en dit werkt wel perfect met een hoge snelheid om films etc binnen te halen.

Bijdrager
    Pieterr

Je iMac direct aan de AE (zonder homeplug) werkt wel?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.