6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sander

Kabelinternet problemen op OS X – Wie weet hoe ik weer verbinding krijg

Wie weet hoe ik mijn internet weer aan de praat krijg?
    Na mijn installatie van OS X is er geen internet meer mogelijk.
    De instellingen volgens de standaarden van kabelprovider chello (via DHCP server) lijken niet te werken. Wat doe ik verkeerd
    p.s. :
    De volgende melding geeft mijn console weer:
    Mar 10 17:14:53 localhost SLP-UA: ERR: active_da_discovery failed: SLP_NETWORK_ERROR

Bijdrager
    JeePee

Hoi Sander,

Ik zit met X via Wanadoo/Casema op de kabel en geen enkel probleem. Maar wat voor aansluiting heb je? Ethernet of anders?

Ik ben verbonden via Ethernet en het enige wat ik heb in hoeven stellen via Netwerk waren de domeinnaamservers via PPP en onder PPPoP mijn inlognaam en wachtwoord (dus geen DHCP). Alles werkt perfect en makkelijker dan onder 9.

Hopelijk heb je hier wat aan…

JeePee

Bijdrager
    Igor

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij kennissen van mij. Die stapten ook over naar macos X en wisten niet hoe ze op chello moesten het is eigenlijk heel simpel. In het oude systeem moest je chello altijd eerst installeren via de chello-cdrom maar dat hoeft is osX niet.
    Ga naar systeemvoorkeuren
    klik op netwerk dan selecteer je ingebouwd ethernet en dan stel je onder tcp/ip al je gegevens in die je van chello normaal krijgt je ip router zoekdomein als je dit hebt gedaan zou het moeten werken. Dus alles handmatig invoeren met vaste IP

Als je hierna nog steeds niet op internet kan zal ik even kijken hoe ik het de vorige keer heb gedaan bij die kennisen en zal dat wel even doorzenden maar als het goed is lukt het zo.

Groet Igor

Bijdrager
    Igor

Ik heb het nog een keer gecheckt. En het enige wat je moet invullen zijn al je gegevens onder TCP/IP. Als je je gevens niet meer hebt kun je die aanvragen bij chello. Moet je ze wel een keer aan de telefoon zien te krijgen dit duurt normaal zo'n 3 uur.  ;)

Ik hoop dat het lukt en anders hoor ik het wel…

Igor

Bijdrager
    sander

Mensen, bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb geprobeerd wat jullie aangaven. Maar 0,0 verbinding.

Via ethernet met mijn terayon kabel modem geleverd door Chello lukt het gewoon niet.

Ik ben nu bezig bij Chello support te krijgen, maar dat is mission impossible gezien de zeer slechte support. Ik denk dat ik maar weer overstap op macos 9. Bedankt in iedergeval!

Groeten,
    Sander

Bijdrager
    Igor

Toch raar. Toen ik het bij die kennissen instaleerde heb ik het gelijk met het instaleren van macosx gedaan. De installer vraagt naar je internetgegevens deze heb ik toen ingeluvd op goed geluk. En sindsdien hebben ze daar altijd internet gehad.
    Je moet wel AL je gegevens hebben zoals vaste-IP, router, zoekdomein, alternatieve router enz.
    De kennissen van mij hadden deze gegevens gewoon bij de hand deze hadden ze waarschijnlijk gewoon bij de installatie gekregen (van de monteur).
    Je kunt deze gegevens dus gewoon invullen onder tcp/ip onder netwerk in systeemvoorkeuren. En dan wel handmatig selecteren en niet via DCHP of Bootp.

Het moet als het goed is gewoon lukken en anders weet ik het ook niet meer…..

Succes Igor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.