18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    JvB

Kabel voor externe tv

Ik ben op zoek naar de kabel die ervoor kan zorgen dat ik mijn MacBook aan kan sluiten op de televisie. De site van Apple geeft niet echt uitsluitsel, de handleiding van mijn laptop niet, noch Google, de zonder ironie geweldige macosx.nl-zoekmachine heeft me ook niet geholpen.

Ik ben bijvoorbeeld tegen dit stekkertje aangesurfd:
    http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M8434G/A (Het is dus de bedoeling dat het 2de uiteinde de vorm heeft van tulpstekkers)

Kan iemand hier iets over zeggen?

Alvast bedankt!

Jan

Bijdrager
    djdnl

Ik ben meteen voor je gaan zoeken, en zonder moeilijk gedoe heeft het mij 1 minuut gekost.

Apple DVI-naar-video-adapter

De DVI-naar-video-adapter van Apple is speciaal ontworpen om gebruikers van een Mac Pro (met ATI X1900 XT), MacBook Pro, Mac mini of een Power Mac G5 in staat te stellen S-video- of composite-video-apparaten, zoals televisies, videorecorders of overheadprojectors, met S-video- of RCA-connectors (composite) aan te sluiten op de DVI-poort van hun computer. De Apple DVI-naar-video-adapter is exclusief ontwikkeld voor aansluiting op de DVI-poort van de Mac Pro (met ATI X1900 XT), MacBook Pro, Mac mini en Power Mac G5, en is niet compatibel met andere computers.

Belangrijk:
    Mac Pro (met ATI X1900 XT), MacBook Pro, Mac mini of Power Mac G5 met DVI-poort vereist.

19 euro!

Bijdrager
    djdnl

Dat is onzin, het is van DVI naar composite!

edit:
    Iemand heeft zijn berichtje al weer weg gehaald inmiddels

Bijdrager
    Macs

darvoor heb je toch eerst dit nodig, djdnl:

mini-DVI-naar-DVI-adapter

Bijdrager
    JvB

Hartstikke bedankt, maar kan ik dit op mijn tv aansluiten?
    Heb ik daar een poort van?

Bijdrager
    Macs
    ”djdnl”

edit:

I know, heb dat bericht verwijderd voor jij dit bericht postte!

Bijdrager
    djdnl
    ”JvB”

Hartstikke bedankt, maar kan ik dit op mijn tv aansluiten?
    Heb ik daar een poort van?

Je kunt hem bijv op een scart kabel aansluiten etc, na dit stekkertje heb je zelfs 2 mogelijkheden. S-video en composite, ik zou voor de s video aansluiting gaan.

Bijdrager
    JvB

Dat kun jij niet zien, maar ik zie nergens een andere uitgang dan scart/tulpstekkers

Bijdrager
    djdnl
    ”Macs”
    ”djdnl”

edit:

I know, heb dat bericht verwijderd voor jij dit bericht postte!

Is ok, haha, ik dacht al, daar gaat mijn antwoord :D

Bijdrager
    djdnl
    ”JvB”

Dat kun jij niet zien, maar ik zie nergens een andere uitgang dan scart/tulpstekkers

Op je tv bedoel je?

Bijdrager
    djdnl

Je kunt ook een scart stekkertje kopen voor op je tv met ingangen en uitgangen, zowel voor svideo als tulp. Die heb je gewoon bij de handyman voor een klein bedrag.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Voor een macbook (en geen pro) heb je deze nodig dus:

Apple Mini-DVI to Video Adapter

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M9319G/A

Bijdrager
    djdnl
    ”Macs”

darvoor heb je toch eerst dit nodig, djdnl:

mini-DVI-naar-DVI-adapter

Nee hoor, Je hebt hem ook van mini dvi naar video adapter, maar dat kan hij zelf wel vinden.

Bijdrager
    djdnl
    ”www.project-euh.com”

Voor een macbook (en geen pro) heb je deze nodig dus:

Apple Mini-DVI to Video Adapter

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M9319G/A%5B/quote:d57dc97265%5D

Als hij geen pro heeft inderdaad.

Bijdrager
    Macman
    ”djdnl”

Je kunt ook een scart stekkertje kopen voor op je tv met ingangen en uitgangen, zowel voor svideo als tulp. Die heb je gewoon bij de handyman voor een klein bedrag.

Zal het even opsommen: Mini DVI naar S-video, en dan adviseer ik een scart stekker voor in je tv, met ipv een kabel eraan eenn ingang voor S-video. S-video geeft n.l. een wat betere kwalteit dan de (gele tulp) composite aansluiting.

Mocht je een hele oude(beige) mac hebben dan kun je zelfs de (gekrulde) kabel van het adb toetsenbord gebruiken, dat is nl precies hetzelfde als een s-video kabel!

Heb je die niet, dan die er ook los bij kopen, bij een audio video zaak(Dixons bv, goedkoper dan handyman).

Mini dmi naar Scart zou natuurlijk het handigste zijn, maar die bestaat (nog)niet naar ik weet.

Succes!

Bijdrager
    JvB

Hartstikke bedankt allemaal. Ik wist helemaal niks over dergelijke tv-ingangen, nu wel en snap dat ik het beste af ben met een mini-DVI-naar-videoadapter. Die zal ik dus ook gaan halen.

Nogmaals hartstikke bedankt,

Jan

Bijdrager
    JvB

En de beste wensen:D

Bijdrager
    djdnl
    ”JvB”

En de beste wensen:D

Jij ook de beste m/w-ensen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.