21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Kabel van MacBook naar TV

Hoi,

Ik ben weer op zoek naar een kabel om m’n MacBook aan een ander beeldscherm aan te sluiten, maar dit keer een TV. Omdat ik de vorige keer niet zo goed in de winkel ben geholpen (3 keer heen en weer), vraag ik het maar meteen hier op het forum.

Mijn MacBook (vorige generatie) heeft een Mini-DVI aansluiting. Ik heb ook een kabel van Mini-DVI naar DVI. Wat voor kabel heb ik nodig om deze aan mijn TV aan te sluiten?
    Ik neem aan van (Mini-)DVI naar datzelfde als die van m’n DVD-speler? Maar hoe heet zo’n kabel? Is dat een HDMI-kabel, oid? Bij de DVD-speler staat er Scart Port. Moet ik dan gewoon een kabel van Mini-DVI/DVI naar Scart Port hebben?

Wie kan mij helpen? Zoals je ziet heb ik niet veel verstand van kabels. :innocent:

Bijdrager
    sypie

Zoiets: http://store.apple.com/nl/product/M9319G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=NjAzODM

Je zult naar een S-video of een composiet aansluiting moeten gaan en die aansluiten op een scart ingang.

Inactief
    Anoniem

Mini DVI –> DVI en dan kan je DVI –> HDMI doen of DVI –> VGA of zoals bericht hierboven.

Bijdrager
    Ramy
    ”sypie”

Zoiets: http://store.apple.com/nl/product/M9319G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=NjAzODM

Je zult naar een S-video of een composiet aansluiting moeten gaan en die aansluiten op een scart ingang.

Hmm… in wat voor poort moet ie, want volgens mij past die nergens in mijn tv?

”Jeroen

Mini DVI –> DVI en dan kan je DVI –> HDMI doen of DVI –> VGA of zoals bericht hierboven.

Is HDMI hetzelfde als Scart? Want dan moet ik die hebben, ja.

Bijdrager
    MacBooky

Als je alleen een scart aansluiting hebt op je tv:

mini-dvi -> en dan wat sypie zegt! namelijk een s-videokabel -> s-video-scart adapter, doet dan ook het geluid (via een hoofdtelefoon naar tulpkabel) zo’n ding dus

als je nog andere aansluitingen hebt, gaarne even vermelden…

Bijdrager
    Job Versloot

Ik heb een hele mooie van Monster, wel €50

Bijdrager
    1984
    ”Ramy”

Is HDMI hetzelfde als Scart? Want dan moet ik die hebben, ja.

Nee dat is niet hetzelfde, kijk welke aansluiting je TV heeft, en dan kun je bijvb. mini dvi naar DVI en dan ±15m DVI naar HDMI

Bijdrager
    palahala

Scart en composite geven geen goede kwaliteit (redelijk voor bewegend beeld, slecht voor de rest). Dus VGA of DVI of HDMI zijn aan te raden, als je dat hebt.

Bijdrager
    Ramy

Ik ga zo eens kijken welke aansluitingen ik precies heb. VGA zou wel mooi uitkomen, want die kabel heb ik al. Het is vooral bedoeld om films te kijken. Het beeldscherm is geloof ik 96 centimeter, ik weet niet meer precies hoeveel inch. Gaat dat dan gewoon lukken?

Bijdrager
    palahala

Als je DVD speler ook een recorder is, dan heeft die misschien ook wel een DVI ingang — mocht je TV ‘m niet hebben. Misschien kun je dan je computer doorlussen via de DVD recorder. Niet dat dan de kwaliteit beter wordt (want je DVD speler gaat blijkbaar via Scart naar je TV) maar dan ben je qua kabels in ieder geval op de toekomst voorbereid.

Bij twijfel: maak foto’s!

Bijdrager
    Ramy

M’n DVD-speler is geen recorder. Die DVD-speler gaat iedere keer weer naar een andere TV trouwens, omdat steeds iemand anders een DVD wil kijken. Wel hebben we zo’n schotel, waarvan het “kistje” wel altijd aan diezelfde TV aangesloten is. En die heeft wel een scart-port. De DVD-speler sluit ik daar namelijk ook altijd aan.
    Ik moet maar even met m’n pa kijken welke poorten de TV heeft, hij moet de TV namelijk even optillen (poorten zitten aan de achterkant, en die TV is opgehangen).

Bijdrager
    palahala

Als de TV zo plat is dat-ie aan de muur hangt, dan is de technische info vast nog wel op internet te vinden!

Trouwens: je computer hoeft alleen maar aan die ene TV?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ramy”

Ik moet maar even met m’n pa kijken welke poorten de TV heeft, hij moet de TV namelijk even optillen (poorten zitten aan de achterkant, en die TV is opgehangen).

”palahala”

Als de TV zo plat is dat-ie aan de muur hangt, dan is de technische info vast nog wel op internet te vinden!

Inderdaad. Welk merk en type televisie is het? Dan ben je er zo achter of ie bv een HDMI ingang heeft.

Bijdrager
    palahala

Off-topic: @Pieterr, die kabel-stellage in je fotootje, die lijkt best hoog. Enig idee waar dat ding staat?

Bijdrager
    Pieterr
    ”palahala”

Enig idee waar dat ding staat?

Zeker weten. De foto heb ik namelijk zelf gemaakt. Het is de toren van Snelson en die is te bewonderen in het Kröller-Müller museum op de Veluwe. Een aanrader!

Meer foto’s via Google.

Bijdrager
    miniwortel

het makkelijkste wat mij betreft is mini-dvi—>component—->S-video (geel) en voor het geluid standaart hoofdtelefoon—>tulp (wit en rood), kost je rond de €40

Bijdrager
    Pieterr

Je bedoelt waarschijnlijk:

”miniwortel”

mini-dvi—>composiet (geel)

Maar als hij een TV heeft met een HDMI-, component (YPbPr)- of VGA-aansluiting dan kan hij die beter gebruiken, omdat hij dan een hogere resolutie op zijn TV te zien krijgt dan met een S-Video of composiet (“geel tulpje”) aansluiting.

Bijdrager
    Ramy

Het is een Samsung LE37S8. Ik haal hem morgen even van de muur af, maar in de handleiding stond er wel een poort die leek op VGA. Het was in ieder geval zo’n PC-poortje, net als op de afbeelding op de vorige pagina.

Als dat VGA is, probeer ik dat morgen maar eens. VGA is zeker alleen voor beeld, en niet voor geluid?

Bijdrager
    NTG
    ”Ramy”

Het is een Samsung LE37S8. Ik haal hem morgen even van de muur af, maar in de handleiding stond er wel een poort die leek op VGA. Het was in ieder geval zo’n PC-poortje, net als op de afbeelding op de vorige pagina.
    [achterkant TV]
    Als dat VGA is, probeer ik dat morgen maar eens. VGA is zeker alleen voor beeld, en niet voor geluid?

nee, VGA is de standaard van de PC markt en is alleen geschikt voor Beeld, is altijd te vinden op een computer-monitor, je kan het geluid beter via de “HDMI/PC dvi-d audio-in laten gaan, die moet dan weer met een jacet-kabel, zo een die ook voor je iPod enz. wordt gebruikt.
    deze kabel moet je vanuit de audio-uit ingang van je Mac naar de HDMI/PC dvi-d audio-in laten lopen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ramy”

Het is een Samsung LE37S8.

Deze Samsung LE37S8 heeft aan de achterkant:
    – 2 HDMI + bijbehorende analoge audio (tulpjes) (als je DVI aansluit op HDMI2)
    – 1 Component (YPbPr) + bijbehorende analoge audio (tulpjes)
    – 1 VGA + bijbehorende analoge audio (jack)
    – 2 SCART
    en aan de zijkant:
    – 1 S-Video
    – 1 Composiet (“gele tulp”)
    – 1 bijbehorende analoge audio (tulpjes)

Je kunt op deze TV dus zo’n beetje alle mogelijke videokabels aansluiten.

Bijdrager
    Ramy

Thanks. Zo maar eens proberen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.