19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

Kabel TV kijken op de Mac

Is het mogelijk om de TV-kabel te verbinden met de Mac?
    Zo ja, hoe doe je dat en wat heb je er voor nodig?
    Ik bedoel hier dus de gewone analoge TV-kabel aansluiting via het kastje aan de muur…

Bijdrager
    kontheur

Kijk eens bij Elgato en Miglia

1 van deze 2 in combinatie met EyeTV werkt perfect.

Kijk bij Elgato naar de EyeTV 250 en bij Miglia naar de TvMax

Moderator
    Koen van Tongeren

Inderdaad kan dat prima, o.a. met EyeTV. Wel raad ik je aan om de 610 in plaats van de 200 te kopen. Beiden kunnen analoge kabel doorgeven, maar de 610 kan ook digitale kabel aan, op het moment dat je dat zou willen. Bij mijn weten zijn ze even duur, dus de 610 is een veilige investering.

Bijdrager
    Neproadie
    ”kontheur”

Ik ben gisteren bij de apple store geweest hier in utrecht.
    250 is nu niet leverbaar en gaat waarschijnlijk een paar maanden duren voor die er wel weer is. Fabriek waar dat ding gemaakt wordt is over de kop ofzo.
    Heb daar maar een tvmax besteld…als het goed is vandaag binnen.

Bijdrager
    kontheur
    ”Neproadie”
    ”kontheur”

Ik ben gisteren bij de apple store geweest hier in utrecht.
    250 is nu niet leverbaar en gaat waarschijnlijk een paar maanden duren voor die er wel weer is. Fabriek waar dat ding gemaakt wordt is over de kop ofzo.
    Heb daar maar een tvmax besteld…als het goed is vandaag binnen.

Ik heb de 250 toendertijd bij Expansys.nl gekocht maar daar zie ik hem inmiddels ook niet meer bij staan… Maar goed…

Bijdrager
    sawtooth

Ik kan me herinneren in de Store iets van een adapter of verlengstuk te hebben gezien waarmee je de analoge tv-kabel direct kan verbinden met je Mac. Dat ding was zeker niet duurder dan een euro of vijftig…

Is dit apparaatje nog leverbaar of ben ik gebonden aan de relatief dure Eye TV hardware?

Bijdrager
    sawtooth

Dus als ik het goed begrijp is dit de goedkoopste oplossing?

Gewoon een kwestie van de TV-kabel verbinden met dit kastje en klaar ben je?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/6234042/wo/H01ubD2gtV3r3mVGDDz1ft1R4ei/1.0.19.1.0.8.25.7.11.0.3

Vraag me af of die “Tv-guides” wel werken met analoge TV..waar haalt men die info vandaan?

Bijdrager
    1984

De 200 is niet meer beschikbaar, En zover ik weet heb je voor de 610 een abonnement op digitale-kabel nodig?
    De TV MAX is momenteel 199 euro daarnaast beschikt deze over S-Video, en daar kun je ook het ontvangstkastje van digitale televisie op aan sluiten.

Bijdrager
    sawtooth

hmm…het gaat mij om een oplossing waarbij ik aan een Imac voldoende heb, dus geen apart TV-toestel meer…

dus dan is dit wel een redelijke keus ja…

Vwb digitale TV, kun je die receivers direct aansluiten op de Miglia TV-max?
    Volgens mij hebben namelijk niet alle digitale TV-receivers een S-video out…

Bijdrager
    jasper050

@ Koen,

De 610 is dus zowel voor analoog als digitaal geschikt? Uit de specificatie werd me dat niet helemaal duidelijk.

Een andere vraag: Ik wil dan dit kastje graag in de buurt van de TV verstoppen waar de kabelaansluiting ook zit. Maar hoe lang kun je eigenlijk een Firewire snoertje krijgen en hoelang is het mogelijk zonder al te veel verlies van signaal?

Jasper

Bijdrager
    error

Ik was van plan mijn oude en vertrouwde EyeTV USB vervangen door die EyeTV 250… de ene dag stond het ding nog in mijn Apple Store mandje en een dag later was het verdwenen.

Gisteren las ik http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=34aee17a99e86055

Nog een paar maanden wachten dus want die EyeTV 250 voldeed wel aan al mijn wensen.

Bijdrager
    1984
    ”Koen

Inderdaad kan dat prima, o.a. met EyeTV. Wel raad ik je aan om de 610 in plaats van de 200 te kopen. Beiden kunnen analoge kabel doorgeven, maar de 610 kan ook digitale kabel aan, op het moment dat je dat zou willen. Bij mijn weten zijn ze even duur, dus de 610 is een veilige investering.

DE TVMax van Miglia beschikt overigens ook over EyeTV software.

Bijdrager
    Neproadie
    ”1984″

De 200 is niet meer beschikbaar, En zover ik weet heb je voor de 610 een abonnement op digitale-kabel nodig?
    De TV MAX is momenteel 199 euro daarnaast beschikt deze over S-Video, en daar kun je ook het ontvangstkastje van digitale televisie op aan sluiten.

Zag gisteren in Apple Centre A Mac Utrecht nog een 200 liggen

Bijdrager
    CalmCruiser

Ik heb de 250, super apparaatje. Gebruik het ook voor het digitaliseren van mijn oude vhs banden en vhs c banden. Werkt top, jammer dat die even niet meer leverbaar is. Als je er op kunt wachten zou ik het zeker doen!

Bijdrager
    mulderd

Ik heb ervaring met de 610 en de Elgato EZ. De laatste werkt direct op ‘analoge’ kabel. Je kan dan met het one year subscription abonnement van tvtv.nl on screen selecteren wat je wil opnemen.
    Dat werkt prima over USB 2.0 en de kwaliteit is ook best goed.

Ziehier een uitleg: http://homepage.mac.com/chamady/MacMiniReview/

De 610 daarentegen werkt alleen met digitale kabel. (dus ook niet met satelliet of Digitenne) Er wordt gesuggereerd dat de 610 ook werkt met analoog, maar dat lukt niet bij mij (regio Den Haag). Kan met mijn handigheid te maken hebben, maar ik vermoed dat het echt niet kan.

Als het iemand wel gelukt is, laat even weten hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft…

Bijdrager
    sawtooth
    ”mulderd”

Ik heb ervaring met de 610 en de Elgato EZ. De laatste werkt direct op ‘analoge’ kabel. Je kan dan met het one year subscription abonnement van tvtv.nl on screen selecteren wat je wil opnemen.
    .

werkt die Elgato EZ ook zonder dat one year subscription abonnement van tvtv.nl?

Bijdrager
    mulderd
    ”sawtooth”
    ”mulderd”

.

werkt die Elgato EZ ook zonder dat one year subscription abonnement van tvtv.nl?

Ja hoor ! Geen probleem.

Bijdrager
    TheOne Deltapps

ik heb nog is een andere vraag.

Is er ook een eyeTV die digitale TV van Belgacom of Telenet aan kan?
    Ik wil graag een eyeTV kopen maar om digital TV te kunnen ontvangen moet ik er ook nog is een decoder van 300Euro bij kopen. :(
    Beneden hab ik er al een staan maar ik zou het op mijn kamer ook graag ontvangen.

MVG, TheOne

Bijdrager
    Neproadie

Volgens mij moet je dan de DTT varianten hebben als ik het goed heb.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.