4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    cokie

Kabel TV instellen kabelmodem

Weet iemand hoe je kan kabeltelevisie gratis kan aftappen van een kabelmodem bakje? Inderdaad je mag dat niet doen, maar enkel uit uitresse vraag ik dat. Wij moeten iets maken voor mechanica op digitaal vlak. Ons onderwerp is Illegale mechanica op de maatschappij.

Geblokkeerd
    Anoniem

Gratis? Ja hoor, moet je een gecrackte chipkaart gebruiken, of een Dreambox met een virtuele key. Maar geen van beiden maak je even bij Mechanica;)

Bijdrager
    DerAlte

hmmm….. ik werk zelf op de helpdesk van 1 van de grootste Nederlandse kabelboeren (straks na de fusie nog groter) en kan je informeren dat het niet mogelijk is om van het Motorola modem enig tv-signaal te tappen (legaal danwel illegaal). Dit omdat het tv signaal het modem niet eens bereikt.

Wellicht is het met de Belgische modems anders, dat zou ik niet weten.

Bijdrager
    SeaTrue

toen ik begin dit jaar even “i2ct” had gedaan in de paardenmarkt, vertelde de leerkracht kabels & netwerken, dat je als je een een andere kabel (de normale coax) rond diegene die de echte televisie draait. Je moet wat experimenteren met de juiste lengte. En dan kan je zo perfect tv kijken. Hij vertelde ook dat veel studenten dat in de stad doen.

De juiste lengte zou je kunnen berekenen met verschillende formules, maar die weet ik niet.

-Sam

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.