12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jitseh

Kaarten of Maps~iphone?

Goeiedag allemaal,
    Ik heb op mijn iPod Touch de normale Kaarten-app en die werkt prima naar wens. Echter, als ik in de spotlight search een ‘m’ typ, is het eerste resultaat ‘Maps~iphone’. Als ik deze open is het dezelfde applicatie als Kaarten.
    Maar als ik de K intyp, is het eerste resultaat wel gewoon ‘Kaarten’.

Heeft iemand enig idee waarom ik dit resultaat ‘Maps~iphone’ krijg?

Moderator
    Poezenbeest

Omdat in het Engels de app Maps heet en de Engelse namen ook in de telefoon staan, naast de Nederlandse.

Bijdrager
    eiko

omdat het in het engels maps heet, voor het geval je niet meet weet hoe de app heet

Bijdrager
    Jitseh

Dat is niet waar. Als je je iPod Touch Nederlands hebt ingesteld zijn sowieso alle voorgeprogrammeerde apps Nederlands. Ze zijn dan ook niet te vinden op de Engelse naam.
    En zelfs al waren ze dat: dan zou het gewoon Maps heten, en niet Maps~iphone.

Heeft iemand anders een idee, die weet waar hij het over heeft?

Bijdrager
    Maverick9898
    Jitseh op 09 januari 2011

Heeft iemand anders een idee, die weet waar hij het over heeft?

Lijkt me nogal raar om te zeggen tegen mensen die er waarschijnlijk meer verstand van hebben dan jij.

Bijdrager
    Jitseh

Hoe weet jij of zij er meer verstand van hebben dan ik? Misschien is dat zo, maar misschien ook niet. Ik heb me misschien net pas geregistreerd op de site, maar dat zegt niks. In dit geval hebben ze in ieder geval geen idee waar ze het over hebben.

Is toch niet zo raar dat ik die opmerking dan maak?

Anyway, graag weer on-topic. Is er iemand die me kan helpen?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat weet ik niet, maar jij ook niet. Het enige wat ik wel weet is dat iemand als Zerk zich meer dan bewezen heeft op deze site qua kennis en jij (nog) niet. Als je hulp zoekt, is het handig om nederig te blijven en elk antwoord te waarderen, zeker eentje van een moderator. Ik heb nu namelijk totaal geen zin om je vraag te beantwoorden en er zullen wel meer leden zo zijn. Kom jij ook niet dichter bij je antwoord dus daar heeft niemand wat aan;).

Bijdrager
    Jitseh

Okay, dan probeer ik het wel ergens anders. Jammer, ik dacht dat het niveau hier hoger lag.

Bijdrager
    KarelWillem
    Jitseh op 09 januari 2011

Dat is niet waar. Als je je iPod Touch Nederlands hebt ingesteld zijn sowieso alle voorgeprogrammeerde apps Nederlands. Ze zijn dan ook niet te vinden op de Engelse naam…

Een beetje uit de hoogte reageer je wel. :sad:

Maar ik moet je wel gelijk geven. Op alle iPhones, de iPod touch en de iPad hier in huis is op ‘Maps‘ niets te vinden, maar op ‘Kaarten‘ reageert de zoekmachine wél.

Het is dus NIET normaal dat op jouw iPod ‘Maps~iphone’ tevoorschijn komt, die dan naar Kaarten verwijst.

Het lijkt op een mengeling van systemen.
    Wellicht een jailbreak, ooit een beta-versie gedraaid of iets dergelijks?

Bijdrager
    eiko

het leek mij het meest logisch, omdat spotlight op de mac ook bijvoorbeeld in pdf bestanden in de tekst gaat zoeken en niet alleen naar de naam kijkt.

Bijdrager
    KarelWillem

In ieder geval wordt normaal gesproken op een Nederlands systeem het programma niet als Maps gevonden, en zeker niet als maps~iphone.

En daar gaat het nou even om, niet wat het meest logisch ‘lijkt’.:wink:

Bijdrager
    tinus_omt

Het zou kunnen dat je een bookmark vindt naar de Google Maps webpagina; als je die opent word je meteen doorverwezen naar de maps applicatie.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.