7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

    Bijdrager
    Bart119

    Kaarten, google maps,… lopen vast

    Hallo,

    Ik heb enkele dagen last van het volgende op mijn iPhone SE (meest recente versie van iOS 10):

    Als ik Apple Kaarten open, krijg ik een zwart scherm. Probeer ik google maps, dan start de app op, en na 3 seconden valt het weer uit. Met alternatieve kaarten-programma’s heb ik net hetzelfde aan de hand. De apps sluiten en weer openen helpt niet.

    Als ik mijn iPhone dan herstart, door de power en home knop gelijktijdig in te drukken, dan werkt alles weer voor al zeker meer als 24u.

    Heeft nog iemand hier problemen mee? Of weet er iemand een oplossing?


    Bijdrager
    Shmoo

    Klinkt alsof je iPhone een geheugenprobleem heeft.

    Dat er te weinig ruimte is voor de iPhone om z’n ding te doen. Door te herstarten maar je dan weer ruimte.

    Mogelijk Spotify’s, Twitter, Dropbox, Netflix apps even controleren dat zijn nogal cache-vreters van apps en wanneer je die dingen lang open laat staan in de achtergrond merk je echt wel verschil in performance. Ook al kan dat niet volgens Apple, toch merk ik dat. Vooral mensen met een 8 of 16GB telefoon hebben hier last van. Dat soort ruimte is snel gevuld.


    Bijdrager
    Bart119

    Ik heb een 64GB exemplaar met nog een 25GB vrije ruimte op, dus dat kan het normaal niet zijn, of bedoel je eerder het RAM-geheugen dat vol zit?


    Bijdrager
    Shmoo

    Beide… Wanneer het weer voorkomt probeer dan eens alle apps omhoog te swipen (af te sluiten) en dan nogmaals proberen.

    Iets anders waar ik aan zat te denken is misschien je privacy instellingen. Wel of geen gebruik maken van je positie. Dat soort dingen. Misschien moet je die eens aan en uitzetten of even mee spelen zodat ze opnieuw ingesteld worden.


    Bijdrager
    Bart119

    ok bedankt! de volgende keer dat het vastloopt ga ik dit eens proberen.


    Bijdrager
    Joid

    iOS 10 direct via je iPhone (Over The Air) geüpdatet? Probeer eens een herstel via de computer. Wellicht dat de enen en nullen niet helemaal correct zijn binnen gevlogen.


    Bijdrager
    Bart119
    Joid op 18 augustus 2017

    iOS 10 direct via je iPhone (Over The Air) geüpdatet? Probeer eens een herstel via de computer. Wellicht dat de enen en nullen niet helemaal correct zijn binnen gevlogen.

    Nee, aangezien de wifi in huis niet altijd even stabiel is update ik mijn telefoon steeds via iTunes. Ook zijn de problemen niet direct na de update gekomen maar pas een tijd later.

    Momenteel heeft hij het nog altijd niet gehad, dus ik heb de tip van Shmoo nog niet kunnen testen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.