1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Kaarten en Navigatie Apps

Beste mede-OMT-ers,

Dat Apple Maps niet helemaal gebracht heeft wat de iPhone-en iPad-gebruikers hadden verwacht, drukt het nog mild uit. Gelukkig is Google Maps tegenwoordig weer beschikbaar, zelfs met navigatiemogelijkheid (in de zin van, gesproken navigatie). Verder zijn er nog gratis apps zoals Copilot en Waze en natuurlijk de bekende betaalde apps van o.a. Navigon en TomTom.

In het kader van “waarom zou je zelf het wiel uitvinden?” wilde ik wel eens weten wie met welke apps ervaring heeft en waarom je andere apps wel of niet aanraadt.

Om zelf te beginnen: ik heb nu een tijdje Google Maps gebruikt en hoewel de kaarten app een gigantische verbetering is vergeleken Apple Maps, stuurt de navigatie je via onlogische (binnen)wegen en maakt de mevrouw die de route voorleest haar aanwijzingen soms niet af. Ook jammer vind ik het gebrek aan waarschuwing voor bijvoorbeeld flitspalen en (overschrijding van) de maximumsnelheid. Ander probleem (en dit heeft bijv. Waze ook): je moet verbonden zijn met internet.

Nu test ik gelijktijdig Waze en Copilot. Voordeel van laatstgenoemde is het feit dat je ook ‘offline’ kan navigeren en dat de app met één kaart naar keuze gratis is. Daar gaan de andere betaalde apps nog last van krijgen.

Hoe zit het bij jullie?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.