8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

[Opgelost] Kaarten.app – De kaartserver is niet beschikbaar

Ik probeer regelmatig eens een adres op te zoeken op de kaarten.app , maar ik krijg al weken bij elke zoekopdracht het bericht : “De kaartserver is niet beschikbaar”. Gelukkig is er nog Google maps om op terug te vallen.

Geeft die kaarten.app bij iedereen zo’n problemen of is er iets fout ingesteld op mijn computer. ( Sierra ).

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Shmoo

Er waren de afgelopen dagen wel wat storingen met de online diensten van Apple.

Volgens mij hadden best wel veel diensten problemen, mogelijk het gevolg van een serieuze aanval op de diensten van Cloudflare.

Moderator
    Night

We hebben het over wéken. Dan denk ik eerder dat er een probleem is met de instellingen. Van je Mac of je router. Wellicht vraagt de app om een specifieke poort voor de verbinding met de maps server, die bij jou dichtgetimmerd is in je firewall of router.

Je kan eens kijken of de app wel verbinding kan maken als je in Safe Mode bent opgestart.

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor jullie reactie.

Ik dacht al dat het aan de provider Telenet lag want de laatste weken , sinds het begin van die hittegolf , waren er vrijwel dagelijks onderbrekingen en/of werken . Maar ik heb toch eens even in de safe mode opgestart en ik heb zojuist “kaarten” kunnen gebruiken zonder probleem. Ik weet niet of de opstart in safe mode een probleem automatisch ook herstelt maar hoe dan ook ik hoop dat het euvel voorgoed voorbij is.

Moderator
    Night

Daar kom je snel genoeg achter als je weer herstart (en dus weer in de ‘normale’ modus zit) 😉

Bijdrager
    mowat

@ Night

In de “normale” modus lukt het ook.

Bedankt

Moderator
    Night

Graag gedaan. Blij om te horen dat het probleem hiermee voor jou is opgelost. 👍

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.