15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Laiven

Kaarsvet van Macbook verwijderen?

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend zat ik op het balkon en had ik mijn macbook naast een kaars gezet om muziek af te spelen. Omdat het donker was en het waaide ontdekte is pas vrij laat dat er allemaal spettertjes kaarsvet aan de rechterkant van mijn macbook waren gedruppeld:( Ik heb alles veilig uit de poorten (het is een MBPr 13”) kunnen krijgen (tenminste, op het oog dan) er zitten nog wel lelijke vlekjes op het aluminium. Heeft iemand tips hoe ik dit er af kan krijgen?

Cheers,

Lieven

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Ik zou het kaarsvet met een pasje (bankpas) weg halen en vervolgens de plekken schoonmaken met een beetje schoonmaak alcohol.

Bijdrager
    Wyodor

Dit al geprobeerd :

http://www.google.nl/search?q=kaarsvet+aluminium+verwijderen

Schuursponsje met Jiff wil ook helpen.

Wellicht verkoopt Apple zoiets voor de standaard prijs van 29 euro. Noblesse oblige. Tis tenslotte geen Aldi PC.

En wat is er op tegen dat het er gebruikt uitziet?

Bijdrager
    Ethiron

Een SCHUURspons met Jiff (ook een schuurmiddel)??

Vooral doen als je een brushed alluminium look wilt.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Wyodor op 25 juni 2013

Dit al geprobeerd :

http://www.google.nl/search?q=kaarsvet+aluminium+verwijderen

Wellicht verkoopt Apple zoiets voor de standaard prijs van 29 euro. Noblesse oblige. Tis tenslotte geen Aldi PC.

En wat is er op tegen dat het er gebruikt uitziet?

Van de moderator moest ik wat positiever reageren, maar hoe kan ik dat realiseren met zulke antwoorden?

@edit :
    Fijn dat je mee denk Wyodor, met jouw methode krijg je zeker het kaarsvet eraf. En veel krassen erbij. Misschien handiger om je advies wat beter te overwegen ?

(zoiets :P)?

Edit2
    Wat dacht je van absorberende doek (theedoek of die gele doeken) En met een strijkbout heel voorzichtig het kaarsvet te verwarmen….
    Macbook is van Al. Dus die kan wel tegen een beetje warmte.

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb laatstleden iets soortgelijk meegemaakt. Een beetje gestuntel, gepaard met een windvlaagje met als gevolg spetters kaarsvet op mijn MacBook. Ik heb het kaarsvet laten drogen om het vervolgens met een plastic spateltje te verwijderen en met een minuscuul beetje water de achtergebleven vlekjes op te poetsen. Hij’s weer als nieuw.

Inactief
    Anoniem

Uit het verhaal van TS maak ik op dat hij een brandende kaars nodig heeft om muziek af te spelen vanaf z’n MacBook. De mijne doet dat ook zonder brandende kaars. Wellicht dat je even langs een APR moet, want de jouwe moet het ook zonder brandende kaars kunnen doen.

Bijdrager
    janbergstra

Hier staan wat handige tips, al doe je alles op eigen risico natuurlijk. http://www.huishoudplaza.nl/Vlekken/art/261/kaarsvet-verwijderen Tip met doek of dik papier en strijkbout werkt wel met tapijt, weet ik uit ondervinding, maar ik weet niet of je mbp het aankan. Succes

Inactief
    Anoniem

Wattenstaafje met kokend water

Bijdrager
    THX-1138 op 25 juni 2013

Uit het verhaal van TS maak ik op dat hij een brandende kaars nodig heeft om muziek af te spelen vanaf z’n MacBook. De mijne doet dat ook zonder brandende kaars. Wellicht dat je even langs een APR moet, want de jouwe moet het ook zonder brandende kaars kunnen doen.

+1

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Met XTC heb je helemaal geen kaars nodig. (En een Macbook eigenlijk ook niet)

Bijdrager
    GrannySmith

Strijkijzer op allerlaatste stand. Keukenpapier op de plekken waar het kaarsvet zit. En dan heel even het strijkijzer er op. Je zult zien dat het kaarsvet smelt en direct in het papier trekt. Laat gegarandeerd niets achter. Werkt perfect; ook op kleding en zo.

Niet gaan krabben; leidt geheid tot krassen.

En degene die hierboven spreekt over alcohol en kaarsvet… moet je eens proberen. Kaarsvet lost dus echt niet op in alcohol.

Bijdrager
    NeXT
    Wyodor op 25 juni 2013

Verder alles goed? Dit soort lulkoek verdient wat mij betreft een ban.

Bijdrager
    janvanes

Kaarsvet lost op in wasbenzine – maar ik zou beginnen met zoveel mogelijk “peuteren”.
    En hoewel wasbenzine in het algemeen geen schade veroorzaakt aan verf en kunststoffen, is het toch wel verstandig eerst voorzichtig wat te testen. Ook al is het aluminium, er zou sprake kunnen zijn van een transparante laklaag o.i.d. (al geloof ik dat niet).

Voor tips, en ter bemoediging, adviseer ik je dit verhaal te lezen van een meneer die zijn Nikon D70 wat onhandig weg had gelegd…

Moderator
    Night

Voor iedereen die op z’n Mac muziek wil luisteren bij kaarslicht: klik. Wel zo veilig…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.