8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    tennapel

K700i als GPRS modem via bluetooth: hoe?

Ik heb Jaguar en een Sony Ericsson K700i telefoon met bluetooth. Het werkt allemaal prima, alleen nu wil ik ook instellen dat ik eventueel via GPRS mijn e-mail kan ophalen als ik ergens ben waar met geen mogelijkheid een internet verbinding op een andere manier te maken is.

Ik heb gezocht op het forum, maar ik zie alleen berichten dat iemand zijn/haar telefoon gebruikt om data op te halen, maar ik wil graag weten hoe ik dat moet doen. Iemand tips&trucs?

Bijdrager
    jeroenimo
    Bijdrager
    tennapel

ja, dank je wel. Alleen heb ik T-Mobile in plaats van Vodafone:-)

Bijdrager
    jeroenimo

In principe maakt het niks uit qua techniek alleen moet je andere gebruikersnamen en wachtwoorden gebruiken ..

als je die van T-mobile hebt kun je alle dingen wel invullen;)

Bijdrager
    AppleMies

Ik ben ermee gestopt. Ik heb de SE S700i inmiddels weer terug in de doos gestopt. Ook ik kreeg na veelvuldig aanpassen van allerlei instellingen vertrekt door mijn provider Debitel GPRS nog steeds geen verbinding. Opvallend is dat ik na veel geklooi doodleuk te horen kreeg van Debitel dat ze hem nog nooit op GPRS hebben getest en mij eigenlijk niet kunnen helpen, uiteindelijk kreeg mijn Powerbook de schuld……………..oohhh, maar wij onderteunen geen Apple……. Was ik lekker mee gen***d dus. Bullshit natuurlijk, mijn NOKIA 6310i doet het altijd zonder aanpassingen.

Nu de oude NOKIA 6310i er aan en hoppla……..direct werken. Ik vermoed toch dat dit en compatibileits probleem met de SE S700i.

Anyway, geen SE meer voor mij, los van de GPRS vind die S700i toch een onding in gebruik maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik ga vermoedelijk voor de NOKIA 6230i. GPRS, UMTS, eGPRS, 1,3 Megapukkel, bluetooth…….heeft dus wat ik wil.

gr

AppleMies

Bijdrager
    tennapel
    ”AppleMies”

Ik ben ermee gestopt. Ik heb de SE S700i inmiddels weer terug in de doos gestopt.

Vervelend voor je, maar wat heeft dat met mijn vraag te maken?

(ter informatie, de K700i doet het perfect, over de S700 heb ik regelmatig klachten gelezen, misschien dat Tiger uitkomst gaat brengen voor deze telefoon)

Bijdrager
    tennapel
    ”jeroenimo”

In principe maakt het niks uit qua techniek alleen moet je andere gebruikersnamen en wachtwoorden gebruiken ..

als je die van T-mobile hebt kun je alle dingen wel invullen;)

Dat begrijp ik, behalve dan het inbelnummer .. ik weet niet wat de inlogsite van T-mobile is voor GPRS, behalve dat er een knopje op mijn telefoon zit die je gelijk verbind met “T-Zones”.

Bijdrager
    haage

naast de instellingen in de telefoon (debitel stuurt je afhankelijk van het telefoontype een mailtje met de juiste telefoon instellingen) dien je ook in de computer (netwerkinstellingen – bluetooth) een aantal dingen aan te geven:

Bij de netwerkinstellingen dien je vooral het juiste bluetooth modem te kiezen
    Ik denk dat voor jou “Ericsson infrared” is. Infrared ondanks het feit dat de verbindingswijze bluetooth is….
    Ik had voorheen een T68I en dat ging prima

Let op: debitel heeft sinds 8 april de instellingen gewijzigd en ik nu problemen met mijn gprs verbinding. Het kan dus zijn dat je eea moet aanpassen

Succes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.