8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hermanhh

JVC GZ HD7

FCP ziet de camera wel, maar kan niet de beelden importeren!

Ik heb van een vriend van mij een camera JVC GZ HD7 om zijn beelden eraf te halen welke op deze camera staan. Nu ben ik niet erg thuis met de instellingen van HDV. Camera is full HD 1920 x 1080. Wat moet ik instellen bij FCP om de beelden te zien en verder op de timeline te krijgen. Ik zie het capturen wel tijd lopen, maar zie geen beelden of geluid.

Van de software heb ik van de bijgeleverde cd de quicktime component voor Everio geĂ¯nstalleerd.
    In Imovie zie ik precies hetzelfde!!

Ben ik iets vergeten in te stellen?

Graag jullie kundige antwoorden??

Herman

Bijdrager
    1234

ga naar easy setup. stel daar bij Use: ‘Apple intermediate codec 1080i50’ in.

dan zou het het moeten doen.

Bijdrager
    Triumph

Nee hoor, op de CD of bij JVC van de website moet je een programmaatje downloaden, dat zet de clips om in een leesbaar bestand voor FCP.

Bijdrager
    hermanhh

Inmiddels opgelost!!

Bedankt voor jullie hulp!

groet

Herman

Bijdrager
    1234

laat ook even weten hoe je het hebt opgelost, kan de volgende met een soortgelijk probleem je oplossingen gebruiken.

Bijdrager
    hermanhh

Hallo Timmyboy,

Ik had van een vriend deze camera om de beelden ervan af te halen. Dat wilde met de firewire aansluiting niet lukken. FCP zag de camera wel, maar kreeg geen geluid en beeld, terwijl wel de seconden en minuten werden aangeven terwijl deze aftelde.

Van alles geprobeerd, maar geen resultaat!
    Nu heb ik een USB kabeltje gepakt, en deze aangesloten op de mac 2.0 poort. En toen gaf de camera het signaal met een venster om de bestanden te downloaden van de camera. Na de bestanden op mijn harde schijf te hebben gezet (zijn TOD bestanden) zijn ze nog niet direct te gebruiken, en heb alle clips per stuk omgezet met MPEG Streamclip 1.9 gratis te downloaden op internet. Een hoop werk, maar het werkt!

Succes

Bijdrager
    1234

Oke, dankje Herman.

Mijn situatie is toch wel een beetje anders:

Ik heb MTS. files op de camera, na wat gezocht te hebben:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8975825

http://www.dvinfo.net/conf/archive/index.php/t-142443.html

Kwam ik tot de conclusie dat ik met FCP en de log and Transfer optie het beeld binnen kan halen.
    Toch werkt dit niet helemaal bij mij…

De MTS worden niet herkend. en ik kan geen mappen toevoegen in de L&T browser.

Tips, zijn welkom!

Bijdrager
    aasr@live.nl

Hallo,
    Ik heb m’n jvc everio gz-hd7e aan mijn Mac OS X Lion aangesloten via USB/firewire/i-link.
    Ik merk dat ik onbewust in mov, tod en in andere bestandsformaten terecht ben gekomen met als gevolg krijg ik de beelden niet binnen op mijn mac.
    Hoe kan ik weten welk bestandsformaat de Mac OS X Lion accepteerd en hoe en waar moet ik dat instellen.
    Welke converter heb ik echt nodig om beelden probleemloos binnen te halen.
    Wie herkent dit probleem of soort gelijke probleem
    Kan iemand mij hierbij helpen?, a.u.b.!
    Groeten Jobi

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.