8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cfv

JVC Camcorder speelt geen filmpjes af op Mac

Hallo,
    Ik heb sinds een week een JVC Camcorder ( GZ-MG335HE ).
    Op zich een mooi apparaat die doet wat hij moet doen.
    Behalve de opgenomen filmpjes afspelen op Mac. De bijgeleverde software is uiteraard alleen voor Windows helaas. Ik heb Quicktime pro, maar ook daar doet hij het niet op helaas. Weet iemand of dit op een andere manier op de mac te doen is. Bij voorbaat vriendelijk dank. Groet Fred.

Bijdrager
    .Robin

VLC eens proberen met afspelen, die kent meer film formats..

Bijdrager
    MacBooky
    Bijdrager
    Mefait

.TOD – bestanden waarschijnlijk? Met MPEG Streamclip kun je ze afspelen en omzetten, maar dan moet je volgens mij wel de MPEG2 component hebben, maar dat weet ik even niet zeker.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom mensen pas erachter komen dat filmpjes via USB-camera’s niet direct afspeelbaar zijn op de Mac nadat ze het apparaat hebben gekocht is mij een raadsel. Je doet toch vooronderzoek als je zoiets wil gaan aanschaffen en bewerken op je computer?
    Overigens inderdaad met MPEG Streamclip kan je dit omzetten, maar omzetten betekent automatisch meestal kwaliteitsverlies….

Bijdrager
    sanius

Ik snap je vraag niet helemaal… Je wilt toch de opgenomen clips gaan editen op je Mac? Dan moet je eerst de footage capturen via iMovie ’08 of Final Cut Pro.

Afspelen zal met Perian via quicktime gaan of met VLC player.

Bijdrager
    hobbes2210

iMovie8 zal hem wel herkennen waarschijnlijk, maar daar kan je weer iets minder mee qua plug-ins.

Als je iMovie6 HD wil gebruiken, dan moet je je materiaal eerst (in batch) converteren naar DV of demuxen met mpegstreamclip.

Succes

Bijdrager
    Videovuurst

JVC heeft nergens in de handleidingen ook maar iets staan over ondersteuning. Zelfs Apple zelf zet op haar apparaat ondersteuningslijsten maar een paar types staan. Alleen Windows wordt genoemd…
    Maar gelukkig, het kan! Ook met bijv. de nieuwste JVC camera (GZ-HM650) uit 2011:

Voor iMovie gebruikers:
    Sluit USB kabel aan van camera naar je Mac
    Klik op Connect to PC bij Select Device
    Klik op Playback on PC
    Start nu pas iMovie op
    Klik in Archief op Importeer van Camera
    De rest spreekt voor zich

Voor Final Cut Express of Pro gebruikers:
    Sluit USB kabel aan van camera naar je Mac
    Start Final Cut op
    Klik in File op Log and Transfer
    De rest spreekt voor zich

Sterkte ermee!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.