4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Juiste webhoster kiezen tips / advies gevraagd

Ik weet dat er meer draadjes zijn maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Prive heb ik goede ervaring met mijndomein.nl het is goedkoop en werkt voor mijn prive klussen goed genoeg.
    Voor het bedrijf waar ik werk moet een nieuwe hoster worden gezocht. De website die ik gemaakt heb op een test accountje van mijndomein draait hier goed. Dus ik roep tegen mijn collega’s laten we de site hosten door mijndomein, deze roepen weer kijk ook eens bij transip.nl en cloudvps.nl. en dan raak ik de weg een beetje kwijt van de mogelijkheden.

– mijndomein is een shared server…. is dat erg?
    – of Virtual Private Server… waarom?
    – dedicated server….. nodig?

Graag advies over waar een site te hosten (geen mail) voor een middelgroot bedijf. Er worden geen grote hoeveel data veroorzaakt.

Stefan

Geblokkeerd
    Anoniem

– mijndomein is een shared server…. is dat erg?
    Webruimte met meerdere gebruikers die ook eigen webruimte hebben

– of Virtual Private Server… waarom?
    Virtual private server : meerdere virtuele server op 1 server, zodat je meer dingen kan confugeren (zoals firewall enzo) = meer onderhoud en kennis.

– dedicated server….. nodig?
    Volledig eigen server en eigen beheer. geen meerdere gebruikers. volledig eigen beheer.

Maargoed dit had je zelf ook kunnen google ;).
    Als je alleen “simpele website hebt” met niet veel dataverkeer. Is een webhosting voldoende.
    Dit kan goedkoop. Dan mis je beetje servers.
    Je kan ook voor 100% online gaan. kost wat meer, maar als je webshop hebt, is het wel verstandig :P.

75 a 130 euro per jaar is voldoende

Bijdrager
    Netict

Het beste is om geen grote aanbieder te gaan zoeken. Een klein hosting bedrijf heeft meer mogelijkheden en is flexibeler. Het beste is om een MKB pakket te nemen. Betaalbaar en hieraan zitten meestal uptime en sla garanties. Precies wat een bedrijf nodig heeft. Neem eens een kijkje op http://www.net-ict.nl

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja wat is verstandig ? Iedereen heeft beter advies.
    Dit is overigens geen advies, maar reclame.
    Maar als de straatnaam en stad niet klopt, of vanuit huis word gewerkt (1 persoons bedrijf). Iedereen heeft wel eens een feestje of onbereikbaar momentje.
    12,50 per maand is 150 euro per jaar. voor wat je krijg vind ik weinig. Maargoed bij bedrijven website gaat het ook om de kwaliteit inplaats van goedkoopheid.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.