6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    David-Andrew

[JS] website header laten staan na klikken: hoe?

Hallo!

Het gaat om de volgende website: Calago.

Als je in de header over een van de termen (bijv. data migratie) gaat, worden er dmv javascript (script.aculo.us) drie afbeeldingen weergeven in de header. Klik je op een term ga je naar die pagina.

Afbeeldingen
    1. Box met de paarse bullets
    2. Box met bedrijventypen
    3. Grote image met tekst

Vraag: nu wil ik dat de term die gekozen (geklikt) is blijft staan als je naar een bepaalde term gaat. Dus dat je op de pagina “data migratie” ook de situatie in de header van “data migratie” ziet.

Welke oplossing is hier het beste voor?

Het gebruiken van een cookie is een oplossing. Maar daar zou ik de boel voor moeten verbouwen, omdat het nu zoals onderstaand in elkaar zit:

– gedeeltelijk js in header.js
    – gedeeltelijke js in index.php
    – afbeeldingen (ook hover) in index.php worden dmv php anders bij andere selectie andere taal

Is er een eenvoudige oplossing voor de huidige situatie, of moet ik opnieuw bouwen?

header.js
    index.php

Ben benieuwd of er mensen zijn die hier wat mee kunnen!
    Groet
    David

Bijdrager
    psuedo

ik snap niet wat je helemaal bedoeld maar in een paar regels: je probeert er voor te zorgen dat als je in die header bijvoorbeeld op ‘data_enrichment’ drukt, dat je naar die pagina gaat en op die pagina moet ‘data_enrichment’ in die header tevoorschijn komen?

maar goed, ik weet niet of scriptaculous ook document.ready gebruikt maar je kunt toch op elke pagina gewoon je functie activeren?

voeg dit in je functie:
    [code:1:096684ce98]
    function appear_current(current){
    new Effect.Appear(current, {duration: 0});
    new Effect.Appear(’bullet_’+current, {duration: 0});
    new Effect.Appear(’typbox_’+current, {duration: 0});
    }
    [/code:1:096684ce98]
    voeg dit op de pagina’s (met natuurlijk de benaming van die pagina), nadat je header.js hebt geinclude:
    [code:1:096684ce98]
    <script type="text/javascript">
    appear_current(’data_enrichment’);
    </script>
    [/code:1:096684ce98]

Bijdrager
    David-Andrew

Thanks voor je reactie!

Oeih, belangrijk om te vermelden is dat de website gebruik maakt van een CMS Joomla. dus er is een template (index.php) die alle pagina’s genereert. Er zijn niet verschillende pagina’s!

Dus dan moet ik een work around bedenken voor jou oplossing?

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik denk dat cookie toch het makkelijkst is:)

Bijdrager
    TijhofGraphics

Je kunt ook in (jouw) joomla template index.php aanpassen.

PS: Ik zie dat het niet daarom gaat maar om iets anders:)

Bijdrager
    psuedo

je kunt bijvoorbeeld de classes en id’s in die header benoemen naar de pagina die je in joomla ook zo noemt. dan is je functie makkelijk te gebruiken, ook voor joomla aangezien die waarschijnlijk $_mod[‘page_title’] of iets dergelijks gebruikt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.