10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JamesButter

jpg-probleem. Groot jpg-probleem.

Lange tijd terug heb ik foto’s van mijn fototoestel op mijn pc, windows microsoft XP blabla gezet. Alles goed en wel, en kon de foto’s (├ílle foto’s) openen.

Nu, een hele tijd later, wilde ik de foto’s op cd branden. Voor de zekerheid checkte ik de boel nog even, en alle foto’s waren te zien met miniatuurweergaves. Toen ik een willekeurige foto opende, kreeg ik de melding “geen voorbeeld beschikbaar”. Ik probeerde het met photoshop (cs 2 maar dat maakt niet uit verder geloof ik), en daar kreeg ik zoiets als: Kan dit bestand niet openen want het is een ongeldig bestandsformaat of het is beschadigd.
    T vreemde eraan is dat sommige foto’s wel openen, en dat ik dus wel alle foto’s kan zien als mini’s.
    Alle foto’s hebben zijn nog wel rond de 700 kb per stuk, dat waren ze ook toen ze nog wel openden. Ook bij eigenschappen zie ik niks vreemds, heb ook jpg erachter gezet maar dan opend ie nog steeds niet. (Dan wordt het zegmaar afbeelding 1.jpg.jpg)

Ik snap het niet meer. Ik kon ze 2 maanden terug toch echt bekijken en heb er niks raars mee gedaan.. Recovery-programmaatjes helpen tot nu toe ook niet.. wie o wie heeft een oplossing? Ik ben je eeuwig dankbaar (nee daar koop je niks voor maar oke..)

Bijdrager
    Mezzanine

Graphic converter? of eens checken met een exif reader ?

Bijdrager
    beammeup

My thoughts exactly,.. zit in je map Programma’s,.. standaard.

:D

Bijdrager
    sedikit

Als het een te open deur is, moet je me dat maar niet kwalijk nemen.:
    – Ga na het aanclicken( niet openen),naar “archief” in menubalk, en click dan op “open met”. Dan moeten zich een heleboel mogelijkheden aanbieden. probeer een aantal uit.
    -Zet dat bestandje eens in de “graphicconverter”, daarin kun je het ook met een heleboel andere programma’s openen.
    Doe het even hier mee. ik denk nog wel even verder ondertussen.

Nog een paar mogelijkheden wellicht, maar dan moet je zelf maar even zoeken, b.v. bij “versiontracker”:
    -freephotoconverter
    -jpegcleaner
    -photoexpress

Bijdrager
    JamesButter

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, ga nu op zoek naar die programmaatjes:)

Bijdrager
    tiny

PhotoRescue geprobeerd? Daar heb ik goede dingen over gehoord…

Bijdrager
    JamesButter

Ik kan dat exif reader enz. niet vinden.. Miss had ik niet duidelijk genoeg gezegd dat het in dit geval om een windows microsoft computer gaat.. met windows XP

Ja ik weet het. Windows zuigt ><

Bijdrager
    tiny

Ehm, nee, idd. Dit is een Apple forum en vragen over het inferieure besturingssysteem behandelen we hier niet. Sorry. Als het ietwat Mac-gerelateerd is, misschien wel maar dit is echt puur windhoos, wat mij betreft…

Bijdrager
    JamesButter

Daarom had ik het ook bij overige software gezet, maar aangezien mensen die in die topic kijken miss geen verstand hebben van dat soort problemen, had ik hem ook hier neergezet in de hoop dat iemand een oplossing had.
    Toch bedankt:)

Nu ga ik mijn computer even ritueel in elkaar stampen.

Bijdrager
    GoingStrong

Ach ja, je kunt natuurlijk voor de zekerheid al die foto’s even op cd of dvd bakken voordat je met je stamp-ritueel begint ….

Want dan kun je (op een Mac) wel al die tips uitproberen! :)

Succes ermee.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.