8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

.jpg of .jpeg

Erg vreemd allemaal eigenlijk.

De laatste dagen word ik, toevallig of niet geconfronteerd met Windows gebruikers die mij melden dat ze de door mij toegestuurde ( per mail) .jpg bestanden niet kunnen openen?
    Stuur ik ze een nieuwe mail met hetzelfde bestand maar dan met de .jpeg extensie ( manueel veranderd), dan lukt het blijkbaar wel ???

En, ik ben de nieuwe office 2011, met microsoft outlook (vervangt Eudora) aan het uittesten en deze maakt ook problemen met de .jpg extensie …

Ik ben er eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar bekijk dit venster van Photoshop eens. Alhoewel je het formaat ” opslaan als JPEG ” kiest, word het bestand toch opgeslagen als xxxxx.jpg ?
    Is dat aan te passen?

Bedankt
    Johny

Moderator
    Strifer

voor zover ik weet is er geen verschil tussen beiden, aangezien JPG gewoon gekozen is voor de systemen en apparaten die niet met langere extensies, zoals JPEG (en ook HTML ipv HTM) overweg kunnen.

JPEG is de volledige afkorting van Joint Photographic Experts Group. JPG is gewoon de verkorte afkorting voor de systemen die maar met 3 karakters werken voor extensies.

Het blijft hoe dan ook vreemd dat ze je afbeeldingen niet kunnen openen. Misschien ligt het aan het kleurprofiel? Dat is een wilde gok trouwens..

Bijdrager
    Johnyw

Geloof me, het ligt niet aan het kleurprofiel:)

Moderator
    Strifer

Het zou ook niet aan de extensie mogen liggen. Het is hetzelfde. Moderne systemen moeten gewoon met beiden om kunnen gaan. Ik heb nooit problemen gehad met jpg en jpeg en mijn windows vrienden. Maar goed, daarmee is het probleem nog steeds niet opgelost natuurlijk :s

Bijdrager
    mark-a-mac

Zal eerder te maken hebben met het mailprotocol dat Microsoft wenst te gebruiken dan met de besturingssystemen. Probeer hetzelfde eens met het .jpg-tje op een USB-stick! Doet het dan vast wél.

Bijdrager
    michelvdb

Zolang Microsoft weigert standaarden te respecteren, of denkt dat zij de standaard zetten, zullen MS-gebruikers zo’n domme problemen tegenkomen. Het ligt dus niet aan Apple.

Bijdrager
    olbo

O, ik heb regelmatig dat windows gebruiken mijn JPG attachements niet zien. Ik zal eens voor JPEG proberen. Misschien dat daar geen blokkade op staat…

Bijdrager
    Johnyw

Omgekeerd is ook waar.
    Ontving een mail met een jpg erin, met de beta versie van Microsoft Outlook (vervangt in de toekomst Eudora). Als je het aanhangsel wil opsparen krijg je dit:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.