8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nookie

[OPGELOST] JPG bestanden hernoemen m.b.v. Excell sheet

Hoi.

Ik heb via een Excell document en Data Merge in Indesign nu een Indesign document met 538 pagina’s.
    Ik moet van deze 538 pagina’s jpg bestanden maken.
    Het mooiste zou zijn als deze jpg bestanden corresponderen met een kolom uit het Excell document.

Ik ben op zoek geweest, Name Mangler kan het niet, Adobe Bridge kan het niet, of ik kan het niet vinden in Bridge.

Is hier een programma voor wat dit kan?

Thx, Nookie.

Bijdrager
    johnkeates

Er zal geen ‘standaard’ programma voor dit soort dingen zijn.

Wat je wel kan doen is met de ExtendScript Toolkit een script schrijven dat een CSV export van je Excel (met een L en dus niet LL) inleest en aan de hand daar van de filenames voor je exports maakt. Die exports kan je zo dus automatiseren.

Als je dat zelf niet kan, kan je misschien een programmeur vragen het te maken.

Bijdrager
    AdriaanB

Ik gebruik voor dit soort toepassingen ABetterFinderRename Converteer je excel lijst naar een .txt (platte tekst) bestand. Via deze tool kan je in een keer een hoop bestanden aanpassen.

Succes!

Bijdrager
    nookie

Top. ik ga het proberen!

Bijdrager
    AdriaanB

Kort vraagje:

Waarom werkt mijn url code niet in mijn post?

Ik probeer te verwijzen naar deze link…? http://www.publicspace.net/ABetterFinderRename/

Bijdrager
    nookie

@AdriaanB: Waar kan ik aangeven dat ik wil hernoemen via een .txt bestand.

Ik kan dat nergens vinden.

Bijdrager
    nookie

GEVONDEN!!!!

Thanks!!!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    AdriaanB op 04 april 2013

Kort vraagje:

Waarom werkt mijn url code niet in mijn post?

Ik probeer te verwijzen naar deze link…? http://www.publicspace.net/ABetterFinderRename/

Omdat er een schuine streep aan het einde van de URL staat. Als je je originele bericht even bewerkt en dat ene streepje weghaalt, zal de link het wel doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.