21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Hajinick

JPG-Attachments in mail openen niet meer

Sinds gisteren heb ik een vreemd probleem.

Als foto’s als attachment naar me gemaild worden dan heb ik een beeld waar maar 10% van de foto op staat (of helemaal zwart) of hij opent zelfs de att helemaal niet meer met de melding:
    Couldn’t open the file. It may be corrupt or a file format that Preview doesn’t recognize.

Ik gebruik Apple mail.

heb getetst met mail van verschillende gebruikers … maar bij alle hetzelfde probleem …

wie heeft een oplossing

Bijdrager
    JWB

Heb je al geprobeerd de permissies te herstellen? Bij een programma als Onyx kun je trouwens de verbindingen tussen de programma’s en bestanden herstellen. Misschien dat dit helpt.

Bijdrager
    Hajinick

ja ik heb onyx gedraaid gisteren …. en ook nog even extra via disk utility permissies hersteld …

gaf geen oplossing

Bijdrager
    JeePee

Hoeveel foto’s heb je getest? Soms kunnen er een paar corrupt raken.:?

Bijdrager
    JWB
    ”JeePee”

Hoeveel foto’s heb je getest? Soms kunnen er een paar corrupt raken.:?

Dat is zeker waar!

Bijdrager
    Geedee

Vraag eens om dezelfde foto’s weer door te sturen en kijk eens wat het geeft. Onderweg kunnen files idd corrupt raken, zoiets als bij downloaden.

Bijdrager
    Hajinick

stuk of 20 van verschillende bronnen … ook foto’s die ik naar mijn eigen mailadres stuur …

Bijdrager
    Turbanus

Mischien even een fris systeem installen en dan geen rare dingen meer doen en ook geen programmazooi van derden meer draaien. Problemen ontstaan meestal door gebruik van dat soort spul. En geef niet je Mac de schuld, want daar heb ik er hier ook een huis van vol zitten. Het is meestal een combinatie van dingen die je per abuis of juist vanwege andere interesse hebt gedaan die de zaak in de war schoppen.

Bijdrager
    Hajinick

heb er alleen maar officiele software op zitten …

Bijdrager
    JeePee

Ik neem aan dat je 10.4.7 draait, download de ComboUpdater van 10.4.7 eens en installeer die er eens overheen, misschien lost dat je probleem op.:?

Bijdrager
    Turbanus

En geen files en zo aan het verslepen geweest? Dat kan ook problemen veroorzaken.

Bijdrager
    kristo

Waarschijnlijk ligt het aan de jpg’s zelf. Corrupt of aangemaakt met minderwaardige software. Misschien jpgs die met een digicam gemaakt zijn? Of het zijn met een virus besmette jpg’s (ja die bestaan ook). Zoek het niet te ver bij jezelf. Niet open te krijgen jpg’s krijg ik helaas ook steeds vaker binnen. :(

Bijdrager
    Hajinick

als ik dezelfde foto’s via mijn hotmail download dan openen ze wel .. dus het kan niet aan de fotos liggen ….

en ja ik draai 10.4.7

Bijdrager
    Hajinick

aangezien mijn probleem zich dus duidelijk alleen manifesteert bij mail .. is er een mogelijkheid om alleen mail opnieuw te installeren ?

Bijdrager
    Hajinick

combo updater opnieuw gedraaid .. probleem is er nog steeds

Bijdrager
    kristo

Je download ze via hotmail… Je bekijkt ze dan rechtstreeks in hotmail? Of je download ze via hotmail met succes naar je Mac?

Bijdrager
    Hajinick

ik download ze gewoon naar mijn powerbook en dan zijn ze gewoon te openen.

Ik mail ook vanuit mijn computer via hotmail normale eigen fotos naar mijn apple mail adres en dan komen ze dus ook corrupt aan.

heb nu zlefs al problemen met word attachments …..

overigens heb ik twee accounts op mijn powerbook en op de andere account heb ik hetzelfde probleem ….

Bijdrager
    JeePee

Hmm, dan lijkt het probleem dieper te zitten dan je accounts… Wellicht een Archiveer en installeer overwegen…:? Heb je een goede backup en een programma als DiskWarrior of TechTool Pro 4? Je zou die een poging kunnen laten wagen, door de directory opnieuw op te laten bouwen, maar goed, of dat het probleem oplost…:| Zorg dus wel voor een goede backup.:roll:

Bijdrager
    Hajinick

nee die programma’s heb ik niet ….

zeg je nu dat ik Tiger gewoon helemaal opnieuw moet installeren vanaf de cd ? sorry maar ben geen expert …..(en kan ik die dus gewoon er over heen zetten ??)

Bijdrager
    Hajinick

Probleem is opgelost.

Had een PB gestuurt naar Unsound en die heeft mij de mail application gestuurd. na installatie draaide hij weer.

Unsound verdient een ereplaats ….. die heeft al zo vaak in het forum problemen opgelost

HULDE !!!

Bijdrager
    JeePee

Gelukkig!:D En inderdaad verdient hij een ereplaats! 8)

Ik had de indruk dat het niet alleen in Mail maar ook in Voorvertoning, Word e.d. zat en dacht daarom aan een dieper probleem, zo zie je maar dat het veel simpeler kan zijn.:D

Persoonlijk stel ik een herinstallatie ook zo lang mogelijk uit en bijna altijd is er wel een oplossing te bedenken. 8) :apple:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.