15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mekkie

Jpeg’s niet goed voor Flash???

Na het aanleveren van foto’s voor een website kreeg ik via de klant van de bouwer te horen dat mijn Jpeg’s niet goed waren. Hij werkt met flash.
    Ik had de beelden (tiff’s) verkleind naar de juiste resolutie (275×325 pixels) en gesaved als Jpeg.Kwaliteit 12, baseline (standard).
    Wat is hier mis mee??

Inactief
    Anoniem

Niks.:?

Heb je het eindresultaat ook nog onder ogen gekregen, want op deze manier blijft het gissen wat er misgegaan is.

Bijdrager
    mekkie

Niet dus, volgens de bouwer heeft ie alles opnieuw moeten doen, volgens zeggen omdat ik te veel compressie heb toegepast, zodat de kwaliteit onvoldoende was.
    Ik vind het klinken als ‘klant op kosten jagen’.
    Nu is-t-ie op vakantie en de klant snapt er zelf helemaal niets van…..

Bijdrager
    Jesper
    ”mekkie”

Hij werkt met flash

Dan zal ie vast tijdens exporten van de Flash movie in de Export Settings de JPEG quality naar 50% gezet hebben ofzoiets.

Inactief
    Anoniem

Huh? Hij heeft alles opnieuw moeten doen… hoe dan?

Ik neem aan dat hij de originele afbeeldingen niet had, dus dat is knap van hem. Jpg’s die kwalitatief niet goed genoeg zijn krijg je echt niet meer goed. Klinkt als één of ander lulverhaal van die gast.:?

Bijdrager
    freshface

Je kan de globale kwaliteit van bitmap abeeldingen bij de export settings instellen.
    Ook kan je van de library de kwaliteit nog eens afzonderlijk instellen van de afbeeldingen.

Maar de kleuren van de foto’s na het exporteren zijn nooit hetzelfde en even goed/mooi als de originele foto.

Bijdrager
    randysign

Je kunt tijdens het bewaren van je foto in JPEG-formaat de kwaliteit instellen (1t/m12) waarbij 1 de slechtste kwaliteit is en 12 de beste. Waarschijnlijk ligt daar de fout. Je zou de kwaliteit rond de 10 kunnen zetten.

Moderator
    unSOUND

In zijn eerste post schrijft hij al dat hij de kwaliteit op 12 had staan…

Daar lag de fout dus niet.

Bijdrager
    randysign

Sorry, niet goed gelezen.. :oops:

Bijdrager
    earnst jelke

Je hebt niets verkeerd gedaan, misschien is de vakantie van de bouwer iets duurder uitgepakt? Is de bouwer een studentje dat het in eerste instantie voor weinig zou bouwen?

Bijdrager
    wout3r

Zijn het geen transparante plaatjes? In dat geval werkt Flash het beste met PNG bestanden, maar met JPG’s (die niet transparant zijn) moet hij ook evengoed kunnen werken.
    En die gozer die zegt dat hij hem opnieuw moest bouwen heeft zeker nooit van de functie ‘swap image’ gehoord in flash.

Bijdrager
    kers

Hoi,

Ik weet wat er is misgegaan. Tijdens het opslaan van je jpg’s (ik neem aan in photoshop) kun je meerdere opties aanvinken (progessief,optimized, icc profiel) , deze moet je allemaal uitzetten.
    Vraag me niet waarom het zo is, ik heb het uit een heel erg dik boek en het blijkt zo te zijn bij mij!

groetjes Nancy

Bijdrager
    jimmoor

Ik bouw zelf ook websites en sla de .jpg foto’s altijd op nadat ik ze verkleind heb naar het formaat 10X15 cm op res. 100 pix/inch. Daarna geef ik het commando onder Bestand: Opslaan voor Web. Hier kun je opgeven wat je met de jpg wilt, ik gebruik jpg normaal en kwaliteit 30. Verder heb ik niets aangevinkt staan. Ik heb met deze instellingen nog nooit last gehad.
    Ook foto’s van klanten sla ik meestal zo op, maar ook wel direct via Image Ready, maar de instellingen zijn dan hetzelfde.

Bijdrager
    mekkie
    ”kers”

Hoi,

Ik weet wat er is misgegaan. Tijdens het opslaan van je jpg’s (ik neem aan in photoshop) kun je meerdere opties aanvinken (progessief,optimized, icc profiel) , deze moet je allemaal uitzetten.
    Vraag me niet waarom het zo is, ik heb het uit een heel erg dik boek en het blijkt zo te zijn bij mij!

groetjes Nancy

Waar vink je dit aan?
    in mijn venster staat alleen:
    Image options:
    kwaliteit (1-12)
    Format options:
    basislijn (standard, optimized of progressive)

Of bedoel je wat anders?

Bijdrager
    MacBeer

Staat bij de opties wanneer je ‘save for web’ kiest ipv het gewone ‘save-as’

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.