14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    was frans

jpeg reuzel verwijderen?

Hoi,

ik weet dat er programma’s zijn die jpeg reuzel weer een beetje kunnen weghalen cq opfrissen…

Weet iemand misschien een naam van zo’n programma of plugin? Ik heb al op versiontracker gezocht maar kom zonder naam niet zo ver helaas…

bedankt,

frans

Moderator
    unSOUND

Euhm…. definieer ‘reuzel’….. :? :|

Bijdrager
    Urbin Design

Loopt ergens een topic over met een link naar die plugin of proggie. Ergens tussen de 180000 pagina’s. Kan het niet vinden Frans:(

Bijdrager
    was frans

met reuzel bedoel ik die lelijke vlekken die je krijgt als een jpg maakt, afhanelijk van de kwaliteit veel of weinig……

als ik nou wist hoe ik reuzel beter zou moeten definieren dan zou ik het misschien zelf kunnen vinden…

Moderator
    unSOUND

Er zijn inderdaad plugins voor, Geunine Fractals o.i.d. geloof ik….

Ik gebruik zelf nog wel eens een ander trucje, wat soms werkt:
    dupliceer de laag, geef de ene laag een dosis noise, en geef
    de andere laag een portie “dust and scratches”. Daarna een beetje
    met de laagmodussen en transparantie spelen…. wil nog wel eens lukken.

Bijdrager
    Brims

Ik kom nog maar weinig JPG gereuzelde bestanden tegen.
    Meestal geef ik dan ook bij de klant aan dat ik daar niets mee kan.
    En leg ik uit hoe dat anders en dus beter kan.

Bijdrager
    TonE

Image doctor van Alien Skin, doet het wel aardig, verwacht er echter geen wonderen van.

Bijdrager
    Zora la rousse

S-Spline 2.1

Maar moet ff kijken waar het staat. Je kan dit ook zoeken bij http://www.versiontracker.com

Bijdrager
    macanoid

is dit wat voor je : photoretouche pro 3 : http://www.binuscan.com/us/prp/tutorial/html/jpeg_removal.html (is link naar filmpje over het jpeg removal onderdeel van het programma) – ben zelf trouwens erg gecharmeerd van het PR3!

Bijdrager
    Hans van der Wal

Zoek eens met google of vers.tr. op artefacten, dat is hetzelfde als wat jij Reuzel noemt, kom je veel nuttige tips tegen.

Bijdrager
    Macclown

als ik nou wist hoe ik reuzel beter zou moeten definieren

JPG-snot :)

Bijdrager
    was frans

Iedereen bedankt voor de reacties!

”TonE”

Image doctor van Alien Skin, doet het wel aardig, verwacht er echter geen wonderen van.

Ik heb gisteren de demo versie van image doctor gedownload, het resultat met de desbetreffende foto was beter dan ik had verwacht, misschien is het ook zo dat deze foto zich er beter voor leent dan bijvoorbeeld een portret. Ik ga het van de week ook maar eens proberen met andere foto’s.

Bijdrager
    TonE

Yep, in combinatie met PXL smartscale van Extensis en Image doctor kom je nog een heel eind met zo’n beroerd jpegje, ideaal is het natuurlijk niet.

Bijdrager
    tiny

Leuk GIFje :)

Russel Brown had ook een aantal handelingen die de artifacts zouden verminderen. Iets met een blur of median en dan de laag in color blend mode of zo. Weet niet meer precies en kon het zo snel ff niet vinden. Misschien helpt een iets langere en meer toegewijdere zoektocht?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.