11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

JPEG-plaatje in InDesign

Probleempje: als ik een plaatje (zelf getekend of niet) in ID plaats, krijgt dat plaatje een onzichtbaar kader en dito vulling (ook al heb ik in PhotoShop de vulling weggedaan met de toverstaf). Dat is geen probleem zolang er niets achter het geplaatste plaatje zit. Als dat wel het geval is, krijg je dus een wit gevuld vierkant of rechthoek waarachter al het achterliggende verdwijnt. Voorbeeld: ik kleur in InDesign een pagina blauw. Hierop zet ik tekst en plaatjes. Gevolg: overal waar een plaatje staat, krijg ik een wit veld. Hoe plaats ik dus een tekening zonder die vervelende achtergrond?
    Alvast bedankt voor de tips.

Bijdrager
    Geedee

Kleine toevoeging: ik wil dus voor m’n jpeg-plaatjes automatisch een transparante achtergrond, maar dat lukt me helaas nooit.

Bijdrager
    danielpunt

Is dat niet de voorvertoning die op normaal staat? Zet die op hoog bij View -> Display Preformance -> High Quality Display.

Of heb je het ook als je het als een PDF exporteerd?

Bijdrager
    Geedee
    ”muffin.”

Is dat niet de voorvertoning die op normaal staat?

?? Hoe bedoel je? :?

Bijdrager
    Macosx

Plaats het als .psd met een transparante achtergrond, of maak een clipping path en bewaar het als .eps.

:finderoud:

Bijdrager
    Geedee
    ”Macosx”

Plaats het als .psd met een transparante achtergrond, of maak een clipping path en bewaar het als .eps.

:finderoud:

Net geprobeerd. Hoe simpel toch … als je het weet.

Dankjewel!!!

Bijdrager
    Geedee

Oei, niet helemaal opgelost. Als je de psd plaatst in een vooraf gekleurd kader, werkt het idd perfect, maar als je de psd los plaatst en dan over het gekleurde kader sleept, komt alweer die niet-transparante witte achtergrond. :cry:

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. En daar komt de truc van de voorvertoning om de hoek.

Zie de reactie van Muffin.

Bijdrager
    Geedee
    ”KarelWillem”

Yep. En daar komt de truc van de voorvertoning om de hoek.

Zie de reactie van Muffin.

Ik zou dat wel willen aanpassen maar … euh … ik kan nergens vinden waar. In PS zie ik bij ‘view’ geen ‘display performance’ en bij het prog Voorvert. al helemaal niet. Kan dom klinken, maar ja …
    Wil je toch zo vriendelijk zijn mij even wegwijs te maken? Dank!

Bijdrager
    Mrzl

Plaatje selecteren, ctrl + klik en dan in het menu wat tevoorschijn komt onderin:

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Bijdrager
    Geedee

@Mrzl

Tnx!!! Even proberen nu.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.