30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Moderator
    Mac Daddy

Jouw nieuwe ideeën voor Apple

Lieve OMT-ers,

Vanochtend zat ik eens na te denken over die locatie gebonden reminders en tegelijkertijd kwam ik mijn kamer binnen en had de behoefte aan muziek. Toen begon er een idee op te komen wat met de mogelijkheden van nu nog niet eens zo’n raar idee is. Ik zal het zo uitleggen.

Maar goed. Ik wilde dat idee dus kwijt en dacht aan OMT. Ik had het in het ontdekkingen draadje kunnen stoppen, maar misschien zijn er meer mensen die wel eens fantaseren over technische mogelijkheden. Daarom dit topic. Hier kan je je ideeën voor Apple kwijt.
    Apple heeft een aantal knappe koppen bij hen werken die mooie dingen bedenken. Maar hét genie (the crazy one), ons allen dierbare Steve Jobs is er helaas niet meer. Als we met z’n allen erover nadenken, komen we op mooie ideeën die misschien zelfs Apple waardig zijn.

Mijn idee

Apple heeft nu locatie gebonden reminders gemaakt. Je kan ze ook simpelweg op een bepaalde tijd instellen. Wat je ook op tijd kan instellen, is een wekker en d.m.v. third party apps is het mogelijk om ook muziek als wekker te gebruiken.
    Maar wat nou als je zo’n actie aan een locatie verbindt? Locatie verbonden acties dus.
    Stel. Je hebt een dag hard gewerkt en komt thuis. Zodra je de deur binnenloopt, begint je iPhone muziek af te spelen die uiteraard via je Airplay naar je geluidssysteem wordt gestuurd. Je zou het ook kunnen doen als je weer je huis verlaat. Maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen als je foursquare/gowalla gebruikt dat ie dan automatisch een tweet verstuurt zodra je thuis bent. Of de iPhone zet de Apple tv aan met de laatst gedownloade aflevering van je favoriete serie. Ik kan nu even niet nog iets meer verzinnen, maar een iPhone moet meer acties kunnen uitvoeren die het leven wat leuker/makkelijker kunnen maken.

Nu is het nadeel nog dat die locaties niet altijd even exact werken. Misschien dat dat in de toekomst beter is. Maar wat ook nog leuk is dat ie het per kamer doet. Maar dan zou er een apparaat moeten zijn die de kamer kan scannen. Bijvoorbeeld met infrarood. Dan kan je het zelfs per kamer instellen. En dat zou je weer in een Airport Express kunnen inbouwen bijvoorbeeld.

Nu weet ik dat er zulke systemen al wel bestaan, maar het grappige is dat met de huidige functies die de iPhone en andere Apple producten hebben, komt het ook dichter in de buurt om het daar in te stoppen.

Heb je een aanvulling op mijn idee, of heb je een eigen idee voor Apple? Als we samen denken, komen we misschien op mooie ideeën.

Bijdrager
    Koning Frank

Goed topic! Loopt storm hier.

En de OP:
    tl;dr

Bijdrager
    NTG

Goed idee! Je zou ook een dergelijk iets kunnen hebben met de hulp van AR en QR-codes. Dan gebruik je de camera van je iDevice. Je camera herkend bepaalde objecten en/of QR codes, die ook een eigen GPS locatie hebben op de kaart.

Bijdrager
    iSafe

Geen slecht idee maar je zou ook aan de veiligheid kunnen denken, dat je met bepaalde apps als je het huis verlaat het gas uit gaat, of daar een melding van krijgt.

Bijdrager
    Brombeer

Liever een app die het kinderslot van het fornuis af haalt zodat ik niet meer een halve minuut lang die knop moet indrukken als ik iets opzet.

Mac op 14 oktober 2011

Maar dan zou er een apparaat moeten zijn die de kamer kan scannen.

Bijdrager
    stavos

Mensen met een echt briljant idee zullen dat hier natuurlijk niet snel plaatsen, voordat ze het zelf veilig gesteld of uitgevoerd hebben. OMT heeft een openbaar forum waar iedereen kan meelezen. Dus als je idee dan echt helemaal super geweldig de moeite waard is, breng je dat natuurlijk niet zomaar in de publiciteit..:wink:

Maar naar aanleiding van het idee van Mac Daddy heb ik wel een toevoeging: reminders / meldingen op basis van bewegingen van je iPhone. De hardware is in de telefoon al aanwezig, dus het is waarschijnlijk makkelijk te realiseren in de vorm van een app. Twee voorbeelden:

Je iPhone ligt thuis aan de oplader of gewoon op tafel. Je hebt het toestel later nodig als je de deur uitgaat. Maar voordat je de deur uit gaat, moet je het vuilnis nog buiten zetten. Of niet vergeten om een bepaald stekkertje (of ander voorwerp) mee te nemen. In beide gevallen is de reminder op basis van GPS locatie geen ideale oplossing, omdat je dan al onderweg bent en dus terug moet. Makkelijker is het dat je die melding ontvangt op het moment dat je je iPhone oppakt vanaf de tafel of uit de oplader op het moment dat je de deur uit gaat.
    Je pakt je iPhone en krijgt op basis van de oppakken en de bijbehorende beweging van het toestel een reminder voordat je daadwerkelijk de deur uit bent.

Omgekeerd is de combinatie van beweging en een melding ook toe te passen. In sommige beroepen moet iemand soms alleen een aantal activiteiten uit voeren, waarbij het voor anderen (collega’s, beheer, toezicht) van belang is om te weten of er geen bijzonderheden gebeuren. Hier kunnen bewegingssensoren voor gebruikt worden die de persoon bij zich draagt (denk aan beveiligers die hun ronde lopen, mensen die een weekend dienst moeten draaien op een werkplek waar geen andere personen zijn en geen/weinig toezicht is, enz.). Maar dit zou ook de iPhone kunnen zijn.
    De persoon draagt een iPhone bij zich, waarbij het toestel de bewegingen registreert doordat het apparaat beweegt door de loopbewegingen van de gebruiker. Komt het toestel stil te liggen, dan zal er na een aantal seconden een eerste melding volgen. Als de gebruiker daarop reageert door het toestel te bewegen, wordt alles gereset en kan de gebruiker door gaan met zijn/haar activiteiten. Kan de gebruiker niet reageren op deze eerste melding (bijvoorbeeld omdat er een ongeval heeft plaats gevonden), dan zal de iPhone na een minuut een melding versturen naar een contactpersoon zodat er actie van buitenaf genomen kan worden.

Beide voorbeelden zijn software matig te realiseren, zonder dat er hardware aanpassingen noodzakelijk zijn. Dus wellicht is dit geen idee voor Apple zelf, maar meer voor een iOS ontwikkelaar die een app in elkaar kan zetten.

Bijdrager
    iPrincess

Een krasbestendige iPhone, maar voor de mijne is dat nu al te laat :angry:

Bijdrager
    trabant

Een andere achtergrondkleur in de Finder voor de verschillende harde schijven/netwerkstations. Al dan niet na te rusten op mijn oude maschientjes. Het gebeurt me nu nog iets te vaak dat ik iets de verkeerde kant op kopieer.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ trabant: Dat kun je toch al een tijdje?

Bijdrager
    trabant

Die instelling geldt voor [s]alle findervensters tegelijk. Om het even op welk station je staat.[/s]de symboolweergave. En ik werk met lijstjes en kolommen.

Bijdrager
    stavos

Dit draadje is lekker van slag…

Bijdrager
    SunKeeper

Hee stavos, jij ook hier bovenaan de pagina?:razz:

Edit: jahoor, gaat die weer naar onder.:lol: Of euuggmmhh boven? Ik kan het niet meer volgen geloof ik….

Edit2 een hele tijd later: We kunnen weer ontopic, problemen met verdwaalde posts zijn weer opgelost.

Bijdrager
    k-the-ripper

Idee voor Apple ?
    Stoppen daar in Cuppertino met die dollartekens in hun ogen en weer terug naar hetgeen ze al die jaren goed in zijn geweest en dat is prima spullen maken (mag wat meer kosten) en de gebruiker centraal stellen.

Ik ben bijna op het punt aangekomen dat ik het wel gehad heb met die gasten.
    OSX lion:

– Loopt 12x per dag vast op mijn 2009 iMac (ondanks clean installs/PRAM reset en alle tips die maar voorbij kunnen komen)
    – Op de MacBook Pro gelukkig geen vastlopers alleen maar een firewire schijf die om de haverklap ‘verdwenen’ is met de foutmelding dat ie eerst ‘unmount’ moet worden — zelfde schijf aan firewire blijft wel gewoon werken onder bootcamp op dezelfde computer.
    – USB en dan toevallig pocketboek 302 ? jammer maar onder Lion mag je m naar de kliko brengen.

Ipad:

geen klachten, behalve dan dat er met een IOS 3 update ineens maar besloten is door de geldwolven dat de camera connection kit ineens 20mW mag trekken in plaats van 100mW dus alle zaken die je via de USB adapter gaat aansluiten komen doodleuk met de melding dat het feest niet doorgaat.
    IOS5 ? mooi spul alleen behoorlijk vies traag als je toevallig iPad-1 hebt (zeker hopeloos verouderen na 13 maanden– 2x iPad-1 geen jailbreak dus daar kan het niet aan liggen.

IOS 5 en iCloud voor OSX gebruikers nagenoeg verplichte update naar Lion – lachen, zie problemen hierboven.

Ik heb vanaf Tiger –>Leopard—>Snow Leopard eigenlijk voor 100% probleemloos kunnen werken maar de laatste maanden ga ik toch steeds meer twijfelen over een ander systeem, ergste is dan het geld voor al die software en apps wat je dan natuurlijk kwijt bent.
    Maar daar rekenen ze zeker op daar in Cuppertino……

Zit enorm te twijfelen over nieuwe iPhone 4S maar ben bang dat ie ook al niet zo betrouwbaar zal blijken te zijn als mijn inmiddels bijna 4 jaar oude eerste generatie iPhone

Zo moest ik effe kwijt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Apple moet vooral zo door gaan!

Apple producten moeten niet voor iedereen beschikbaar zijn.
    Het moeten goede producten blijven die nou eenmaal een prijskaartje hebben.

Ik heb nog wel wat ideetjes:

-Apple bureau: een bureau en touchtable en dockingstation in een.
    -Apple HiFi back: maar dan kleiner mooier beter en touch.
    -Apple koopt twitter op: Misschien is het al gebeurt stiekem (iOS twitter integration) maar dat zou tof zijn gewoon niks aan veranderen.

Bijdrager
    1984
    Mac

maar een iPhone moet meer acties kunnen uitvoeren die het leven wat leuker/makkelijker kunnen maken.

Ik wacht nog steeds op een straal functie, lijkt me erg ideaal om mezelf van A naar B te verplaatsen .

Bijdrager
    Frunk

Srir richt zich op de toekomst.
    Er zal waarschijnlijk een soort SDK om heen verschijnen waarbij app makers bepaalde teksten kunnen vertalen naar een gebeurtenis in hun app. (of dat de gebruiker dit zelf kan instellen)

Bijvoorbeeld “Ik wil een Pizza Margherita van Domino’s Pizza”
    Waarop Siri vraagt naar welk adres Jij zegt “naar mijn huis” (wat je hebt aangegeven in je Adresboek)
    Je bevestigd het en de bestelling gaat naar Domino’s Pizza.

Het kan, je ziet het al bij Yelp en Wolfram|Alpha.

Zo zijn er nog veel meer ideeën die je rondom Siri kan bedenken. Dat er nu al zoveel mogelijkheden zijn die in Siri zitten is eigenlijk al ondenkbaar.

Bijdrager
    k-the-ripper

Moet dat siri natuurlijk wel beschikbaar komen voor nederland en je ook hier van de juiste info kunnen voorzien, voorlopig ziet het er nog niet naar uit.
    Ergens in 2012 komt er ondersteuning voor meer talen/landen of nederland (echt kleine markt) hier snel bij zal zitten is dus maar de grote vraag.
    Zal ook wel niet zo simpel zijn om meerdere talen te ondersteunen.Nu een 4S kopen omdat je dat siri geweldig vind lijkt me niet echt slim, voor hetzelfde geld is het pas beschikbaar bij volgende release iPhone:)

Bijdrager
    Dr. Maddox
    Brombeer op 15 oktober 2011

Liever een app die het kinderslot van het fornuis af haalt zodat ik niet meer een halve minuut lang die knop moet indrukken als ik iets opzet.

Dat hoort bij de klassieke beleving van die Boretti kitsch. Eigenlijk zou je voor straf lange lucifers moeten gebruiken…

OT: Aangezien ik regelmatig de mogelijkheid tot het maken van schermafbeeldingen gebruik:
    Ik wil een soort van “schermafbeeldingen dashboard” als browser voor knipsels die ik veel gebruik met multitasken. Mijn bureaublad staat standaard vol met rommelige schermafbeeldingen (memo’s en notes) die ik na het afsluiten van een project weer moet gaan opruimen..

Bijdrager
    Hostyle

It’s alive!:eek:

Maar het is wel een verrekte goed idee:cool: Gewoon een lekker clipboard vol met alle mogelijke schermafbeeldingen die je maakt.

Bijdrager
    SunKeeper

@Dr. Maddox: een aparte map toewijzen kan via de Terminal. Zie hier uitleg.

Neemt niet weg dat je het nog steeds moet opruimen, maar het vervuild niet meer heel je bureaublad. Het archiveren wordt dan ook makkelijker.

Bijdrager
    Dr. Maddox

@ SunKeeper – Dat weet ik ook wel smurf! Ga je me straks ook nog uitleggen hoe ik een koppeling van een map in het Dock moet zetten…?

Ik heb het over een dashboard-achtig systeem voor het beheer van schermafbeeldingen. Een waar ik makkelijk mee kan schuiven, sorteren, benoemen, verwijderen, openen etc.

Met andere woorden; ik wil een prikbord voor mijn schermafbeeldingen in plaats van een rommelige klapper…

Bijdrager
    Brombeer

Een app die de user bij elke apostrof- en d/t-fout of onnodige spatie een stroomstootje geeft of anderszins afstraft.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je meteen een functie voor de elektrische ontsteker op dat Hummer fornuis van je!

apostrof- en d/t-fout

:slant:

Bijdrager
    Brombeer

Dat vlammetje maak ik al zelf. Het is niet de vonkknop van dat verrekte franse fornuis, maar de gastoevoer. Ik wil het gas aan kunnen zetten en verder met mijn leven. Niet eerst een halve minuut erbij blijven stilstaan totdat dat bimetaal krom is.
    Welkom terug overigens. Nog steeds kaal of kammen?

Bijdrager
    Hostyle
    Dr. op 17 oktober 2011

Met andere woorden; ik wil een prikbord voor mijn schermafbeeldingen in plaats van een rommelige klapper…

Als ze nou eens Mission Control verbouwen tot een prikbord:
    > al je knipsel in één snel op te roepen venster
    > stapels maken van bij elkaar horende knipsels
    > snel bewerken in preview
    > etc.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja sorry, ik weet ook niet of je het al wist. En een koppeling in het Dock is gewoon slepen.:crazy:

:razz:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nog altijd kaal en nog steeds niet terug.

Edit: Hostie snapt het precies! :thumbsup:

Bijdrager
    vogel
    Hostyle op 17 oktober 2011

snel bewerken in preview

Hell yeah! En welkom terug Dr Gekdrankje!

Bijdrager
    Hostyle
    Dr. op 17 oktober 2011

Nog altijd kaal en nog steeds niet terug.

Edit: Hostie snapt het precies! :thumbsup:

Jou snap ik toch altijd schatje :kiss:

Bijdrager
    Frunk
    k-the-ripper op 17 oktober 2011

Moet dat siri natuurlijk wel beschikbaar komen voor nederland en je ook hier van de juiste info kunnen voorzien, voorlopig ziet het er nog niet naar uit.

Ergens in 2012 komt er ondersteuning voor meer talen/landen of nederland (echt kleine markt) hier snel bij zal zitten is dus maar de grote vraag.

Zal ook wel niet zo simpel zijn om meerdere talen te ondersteunen.Nu een 4S kopen omdat je dat siri geweldig vind lijkt me niet echt slim, voor hetzelfde geld is het pas beschikbaar bij volgende release iPhone:)

Jaa hee hee. Ik heb het hier ook over de toekomst. Nederlands zal echt wel gesupport worden. Het werkt nu al met “Bel” en “Speel af”

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.