5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    FujiFilm

Joomla

hoi ,

Ik zit met een probleem, ik ben net op een nieuwe job begonnen en het hele websitegebeuren is via Joomla, helemaal nieuw voor mij.

Binnenkort gaat het bedrijfje voor 2 weken dicht en willen ze een auto reply op hun email adressen die volgens mij via joomla gelinked zijn.

Ik ben op een controle pannel gekomen van joomla maar vindt echt nergens een auto reply…

HELP !

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum One More Thing naar Web ontwikkeling.

Bijdrager
    LighScan

Kan je het niet aan een collega of eventueel een verantwoordelijke vragen? Ik zou gelijk ook eens navraag doen naar een kleine (misschien zelfs interne?) opleiding-mogelijkheid om te leren werken met het systeem. Normaal gezien zou een bedrijfje dat voor een werknemer toch wel voor over moeten hebben.

Bijdrager
    iep

Wellicht dat je het met een Joomla plugin kunt doen maar normaliter is het een instelling die je op de mailserver maakt of via een zogenaamd control panel. Joomla is het content management systeem voor de website, dat gebruik je om je website te beheren. Een control panel is weer bedoeld voor het beheer van de server waarop je website en mail draait (simpel gezegd). Vandaar dat je ook daar moet zijn. Bekende namen zijn ispconfig, cPanel en Plesk.

Overigens behoren dit soort dingen gedocumenteerd en overgedragen te worden aan degene die er verantwoordelijk voor wordt. Dat laatste wordt nog wel eens vergeten door alle commotie van een nieuwe medewerker dus gewoon even zelf navragen (met name naar de documentatie). Als er helemaal niks is dan houdt het op, dan hebben ze zichzelf succesvol in de voeten weten te schieten. Documenteer zelf ook het e.e.a. zodat niet alleen jij het later terug kunt vinden maar ook een ander.

Bijdrager
    Michaeltje

Automatische antwoord van berichten stel je in via e-mail adres.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.