8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

Jingles in iLive kwijt na re-instll OS

Heb OS opnieuw geinstall. maar enkele bestanden toch vergeten te backuppen, o.a. de jingles in iLive die ik in mijn films vaak gebruik.
    Mijn vorige mac met iLive heb ik ooit eens verkocht incl. harde schijven met iMovie en iLive.
    Is het nog mogelijk die jingles terug te krijgen ergens of te downloaden? Iemand die de schijf even wil lenen om over te zetten (als dat kan)? In garageband zie ik ze ook niet maar misschien kijk ik verkeerd?
    bvd!

Sleutelbeheerder
    Night

Lang leve Time Machine….toch?

En de jingles staan op disk 2 van iLife.

Bijdrager
    Bruce27

helaas is door degene die OS her-installed heeft vergeten TimeMach aan te zetten zie ik nu. link dus want dat had ik niet in de gaten.
    maar ik heb de wachtwoorden niet dus ik kan niet zelf ™ aanzetten en checken of de jingles daar nog op staan… en die persoon is nu op vakantie, ook dat nog haha.
    Maar… slaat timemach. dan ook programma’s op? toch alleen data? Dan is er misschien nog een kans…

ik heb helaas disk2 niet heb ik geschreven…. alles verkocht.

Sleutelbeheerder
    Night

Je hoeft TM niet aan te zetten om erin te kunnen kiijken. Als er voor de herinstallatie nog een goede backup mee is gemaakt, kun je op de TM disk in de Backups.backupdb package kijken/zoeken op de juiste plaats.

Bijdrager
    Bruce27

oei, als ik zo’n simpel probleem als timemach. al niet op kan lossen dan helemaal Backups.backupdb niet…
    (finder? biblio? waar en hoe? etc)
    ik wacht voor de veiligheid maar even tot na de vakantie..
    maar hoe dan ook, bedankt voor meedenken.

Bijdrager
    penseel

Dan kan je hier op studeren nooit te oud om meer te weten hoe iets werkt.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201250

Bijdrager
    Bruce27

dank, zeker interessant!
    maar het probleempje is nu dat alles is geïnstalleerd en al geüpdatet tot de re-install maar ik het ww niet weet om TimMach weer te activeren.
    volgende week heb ik het wel.

Bijdrager
    Bruce27

het is me gelukt de iLife Jingles terug te krijgen via iMovie. Eerder had ik een ingewikkelde manier beschreven maar ik ontdekte bij toeval een normale en snellere. Omdat anderen er misschien baat bij hebben hier de workflow:
    1. laadt iMovie
    2. finder/progr/imovie/content/resources/iLifesoundeffect/jingles
    3. kopieer ((altklik) deze map naar de map films (of een andere naar keuze) (Je kunt nu ook de andere soundeffecten doen als je die nodig hebt)
    4. kopieer nu de jingles in map film naar de audiosectie in fcpX. (langzaam anders verliest ie het) houdt hem boven die plek tot de plus verschijnt;
    5. loslaten
    en hoppa, daar zitten nu alle jingles in fcpX!
    Maar … dit is een verwijzing! Als de je de map weghaalt uit films vindt ie niks meer!

Hopelijk heeft iemand er wat aan, succes!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.