5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    like2bike

Jetdrive als standaard schijf instellen

Beste Apple-Fan’s,

Ik heb een Jetdrive 330 128 GB gekocht voor mijn MacBook pro Retina 13 inc. gekocht.
    Graag wil de harde SSD schijf helemaal leeg laten (i.v.m. snelheid) en alles (foto, film, documenten) naar Jetdrive schrijven.
    Kan ik dit standaard instellen op mijn Macbook pro? Zo ja, hoe doe ik dat?
    Dank voor alle reactie’s!

Ggz,

Pepijn

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zou beginnen met de Jetdrive te wissen/formatteren naar Mac OS Uitgebreid (Journaled). Standaard wordt de Jetdrive namelijk met FAT32 geleverd.

Ik zou OS X wel gewoon op je interne schijf/SSD laten staan.

Wat je kunt doen is je thuismap verplaatsen naar de Jetdrive. Zie de link hieronder hoe je dat kunt doen.

http://computers.tutsplus.com/tutorials/relocate-the-home-folder-to-another-drive-or-volume–mac-48822

Bijdrager
    Pepijn Van

TheBigZ

Kun je vertellen hoe ik formatteer? Link?
    En: is er ook een Nederlandse link voor het aanmaken van de Thuismap.
    Ik ben niet echt een computerfreak…😢.
    t
    Thanks alvast!

Grz Pepijn

Geblokkeerd
    Carp

Formatteren; open HulpProgramma’s/Schijfhulp/ Wissen kies voor Mac Osx uigebreid (journaled), en geef je disk evt een naam, klik op Wis en voila.

Ik houd de meeste data ook liever buiten mijn opstartschijf, maar laat mijn Home folder wel gewoon staan, voor Mail en Documenten vind ik dat makkelijker en die folders zijn ook niet zo groot dat ze je een probleem opleveren.
    Ik zou op die Jetdrive gewoon een folder maken voor iedere toepassing, dus bv Foto’s Films Software Muziek en kies die folders als je data saved, that’s it!

Bijdrager
    Pepijn Van

Carp

Helder verhaal! Dank voor je reactie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.