30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Mac en PC mods, zelfgebouwde machines, Hackintoshes

Best interessant denk ik, dus post hier al je zelf gemaakte PC’s, of mods.
    Of je nu een volwaardige gaming machine hebt gebouwd, of gewoon een nieuw moederbord in een iMac G4 heb gestopt, het mag hier gepost worden!

We hebben het allemaal wel eens: je wil wat anders.
    Misschien een PC in de case van een Power Mac G5, of een Mac Pro met waterkoeling, of je wil een computer voor server-doeleinden. Je kan het allemaal, als je maar de juiste tools hebt.
    Misschien heb je een PC in een Quadra 700 case gezet met OS X? Mag gepost worden.

Post hier dus je gemodificeerde Mac, of je zelfgebouwde of gemodificeerde PC!

Bijdrager
    computer space

Ik heb deze voorzien van MiniITX board met i5 processor, 4Gb geheugen en 1Tb HD:

En verder een aantal Shuttle doosjes. Lekker snel en cheap een stil hackmacje mee te bouwen.

Bijdrager
    strigoi
    Waffle op 08 augustus 2010

dus post hier al je zelf gemaakte PC\’s! (of Hackintosh)

Dacht dat dit een Mac Forum was. Ik weet niet wat het beleid omtrent Hackintosh op dit forum is, maar ik vraag me af wat mac gebruikers met beeld materiaal van Windows of Linux kasten moeten..?

Bijdrager
    vogel

@computer space, wat een geile bak is dat!

Bijdrager
    Stripe

Gebruiken?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@strigoi
    Na, kan best vind ik zelf. Mac Daddy zei dat hier een apart topic voor mocht komen, dus dat zit denk ik wel goed.

@computer space
    Leuke file server zou dat zijn!

Moderator
    Mac Daddy

Ho ho. Ik heb niet gezegd dat er een topic MOEST komen. Ik heb aangegeven dat het bureau topic niet bedoelt was om over zelfbouw PC’s te gaan lullen. En voorgesteld om er misschien een topic over te openen.

Maar goed. Ik vind dat hier in de Lounge een plek moet kunnen zijn waar je over deze hobby kan praten. We hebben al een treintjes topic, topics over auto’s, over babes, fotografie, film. Kortom. Een verzameling aan hobby’s.

Dit mag wel een Mac forum zijn, maar we hoeven niet te doen alsof Windows PC’s de vijand zijn.
    En kijk eens naar één van de eerste posts waar een heuze G4 cube te zien is.

@Waffle: Ik stel alleen wel voor om de openingspost en de titel iets aantrekkelijker te maken. Geef even een korte uitleg wat de bedoeling is van dit topic. Ik zou zeggen dat het niet alleen over zelfbouw PC’s gaat, maar ook over modcases. En hackintosh dingen mogen hier niet worden besproken, dus doen we dat ook niet.
    Maar maak het topic iets aantrekkelijker. Je hebt tenslotte met Mac fans te maken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ga ik doen.

Bijdrager
    G-Force
    Mac op 08 augustus 2010

En hackintosh dingen mogen hier niet worden besproken, dus doen we dat ook niet.

Ehm… het netbook hackintosh topic was toch gewoon toegestaan? Waarom zou hackintosh praat dan hier niet mogen. Lijkt mij best een onderwerp om dit topic nog een beetje interessant te maken.

Moderator
    Mac Daddy

Mijn excuses. Je hebt helemaal gelijk. Nu schiet mij die videocast van OMT ook weer binnen destijds. Dus is dit topic ook inderdaad geschikt voor hackintosh.

Bijdrager
    Synapse88

Ik heb vandaag geprobeert een seedbox te maken met een oude PC met AMD cpu van 800MHz en 256MB RAM geheugen. Het installeren van Linux ging goed tot de oude 40GB harde schijf de geest gaf. Spijtig genoeg heb ik geen IDE schijven meer liggen en moet ik dus op zoek naar een andere goedkope/gratis oplossing. (Advies is welkom)

Lid
    lEl

@Bob: naar het containerpark gaan en IDE schijven uit oude pc’s pikken:D

Ik heb een aantal eigen machines gemaakt: mijn PC (hij is oud… staat ondertussen bij mijn ouders), heb ik in een PowerMac G5 behuizing gebouwd. Specs:
    Intel Pentium 4 @ 2.6 GHz
    2 GB DDR ram
    160 GB HDD
    nVidia 7600GT 512MB ram
    draait nu Windows 7 ultimate x86 (heeft ook 10.5 gedraaid maar werkte niet lekker)

geen speciale behuizing, wel speciale specs; de server:
    Intel Core 2 Quad @2.4GHz
    4 GB ram
    4x1TB (home folders) in RAID5 + 1x 320 GB (system disk)
    Dual gigabit ethernet (ingesteld als BOND device; dus 2 gigabit)
    draait op Ubuntu server x64

Geen speciale config, geen speciale behuizing:
    Intel Core 2 duo @2GHz
    2 GB DDR2 ram
    320 GB HDD
    nVidia 8500GT 256 MB ram
    draait op Windows 7 ultimate

Bijdrager
    Gewoon.Tim

Mijn pc:
    C2D E8400 @ 3.4 Ghz
    4 GB DDR2 ram
    1 TB hdd
    GTS 250
    Dual boot Snow Leopard (Alles werkend), en Windows 7

Mijn netbook:
    HP Mini 311
    N270
    3GB DDR3 ram
    160 GB hdd
    Snow Leopard, alles werkend!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Mocht er iemand zijn met tips om een (bolletje) iMac G4 17 inch te tunen dan hoor ik het graag! Dat ding kan wel een schop onder zijn hol gebruiken maar ik vrees dat alles begint met een nieuw moederbord!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Mini-ITX met een DVI naar VLDS verloopje? Ik moet zeggen, het ontwerp vind ik nog altijd fantastisch, maar helaas is die Mac nu net iets te oud.

Misschien is dit een idee?

Bijdrager
    computer space
    Waffle op 09 augustus 2010

Mini-ITX met een DVI naar VLDS verloopje?

Wat bedoel je daarmee?
    In dat bolletje kun je niet veel kwijt hoor. De Cube daarentegen laat zich goed volproppen. Gewoon volledig snelle bak met videokaart met HDMI/DVI, Sata, eSata, Wifi, BT, i5 op 3Ghz. Alleen zit er geen FW op die Mini-ITXjes. Als er een heel klein PCI kaartje is past dat misschien ook nog.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nou, een verloopje naar VLDS (zodat je het originele scherm kan gebruiken) is niet zo groot, die past makkelijk. Je moet natuurlijk wel kleine kabeltjes naar de G4’s originele poort posities brengen. Alles past prima hoor. Het is zelfs al meerdere keren gedaan.

En bluetooth+WiFi past makkelijk in een mini-PCIe slot (mits je die hebt). Verder kan je gewoon de originele PSU gebruiken, en er kan ook wel een i5 in hoor.

Bijdrager
    RhB-Mikey

Zou er geen MacMini in passen?:lol:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kan denk ik wel, maar het is niet zo handig, omdat je dan nog een powerbrick nodig hebt, en de heatsink zit volgens mij niet zo goed… en een 2010 MM gaat al helemaal niet!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bedankt voor de aanwijzingen! Dit zijn handige tips:)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk dat dit een heel mooi bord voor de G4 is. Past prima, en er past een socket 755 processor op. De processor die ik zelf zou kiezen zou de Pentium Dual-Core zijn. Natuurlijk kan je er een Core2Duo is gooien, maar de PDC processoren zijn goedkoper, en produceren meestal minder hitte. Als koeler zou ik het niet zo snel weten, omdat ik de clearance van de processor tot de HDD/DVD drive cage niet weet.

Bijdrager
    computer space

De volgende wordt deze:

Met dual-processor i7

Of een Color Classic, met iPad als secundair display ter vervanging van de CRT en een vette dual-processor erin.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee! Geen NeXT Station modden! (tenzij hij het niet doet)
    Een Colour Cassic zou wel een leuke iPad case zijn…:crazy:
    Deze is ook leuk:

Nu nog een Magic Trackpad erbij.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Met dual-processor i7

Kan dat nu dan? Ik weet nog dat Intel vroeger deze mogelijkheid van consumenten processoren aftrok zodat je Xeons moest kopen…

Bijdrager
    brandrob

Mijn PC:

’t Is nog een beetje een rotzooi aan de binnenkant, dat los ik in de komende weken op:)

Specs:
    – Asus P7P55D-E moederbord
    – Intel Core i7 870 @ 2,93 Ghz
    – Nvidia GeForce GTX 470 1,28 GB
    – 2x 1 TB HDD
    – LG Blu Ray brander (kan het eject-knopje niet gebruiken, maar die zit op ’t toetsenbord, net als bij de echte :))
    – 700 Watt voeding
    – 8 GB 1137 MHz geheugen

Zoals je ziet was het wat passen en meten, de videokaart staat bijvoorbeeld rechtop. Ook de voeding was erg lastig, vooral omdat PC-voedingen een andere vorm hebben dan de G5 voeding (vierkant in plaats van langwerpig). De voeding heb ik in de originele G5-behuizing geplaatst (uit elkaar gehaald en de componenten achter elkaar neergelegd).

Hij draait nu Snow Leopard. Dit draait al een paar maanden zeer stabiel. Alles werkt perfect, ook dingen die soms lastig zijn zoals sluimerstand, etcetera. Naast Snow Leopard staat er ook nog Windows 7 op. De machine is qua prestaties (ik heb benchmarks vergeleken) gelijk aan een instapmodel Mac Pro, soms zelfs iets beter. Ik heb nu helaas geen Geekbench-scores bij de hand, maar die kan ik nog wel een keer posten als iemand het zou willen zien.

In de kast zat een defecte PowerMac G5 Dual Processor, die ik op Marktplaats heb gekocht.

Ik ben er erg blij mee. Het enige wat mist is de ‘Boinggg’ bij het opstarten:)

Bijdrager
    piddy4888

Dat gaat nog leuk worden als-ie het warm krijgt…

Bijdrager
    brandrob

@piddy4888: Als je de videokaart bedoeld, dat valt best mee. Als ik ‘m flink op z’n staart trap bereikt ie nog steeds geen rare (te hoge) temperaturen, bijvoorbeeld in zware spellen (in Windows) zoals Crysis (2) of Far Cry 2. Ik vroeg het me eerst ook af, dus heb natuurlijk wat stresstests gedaan en ondertussen de temperaturen in de gaten gehouden, en dat zag er allemaal goed uit.

Bijdrager
    1234

ik ben wel benieuwd naar de benchmarks.

ziet er goed uit!

Bijdrager
    NTG

Maar als het moederbord een kwartslag is gedraaid, hoe heb je het dan gedaan met de i/o aan de achter- en voorzijde? Werken die USB en die FireWire 400 aansluiting aan de voorkant bijvoorbeeld wel?

Bijdrager
    brandrob
    NTG op 20 mei 2011

Maar als het moederbord een kwartslag is gedraaid, hoe heb je het dan gedaan met de i/o aan de achter- en voorzijde? Werken die USB en die FireWire 400 aansluiting aan de voorkant bijvoorbeeld wel?

Jep — maar daar was wel wat soldeerwerk voor nodig:razz:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.