4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Marco71

je superdrive naar z’n grootje!

Hallo allemaal,

Misschien is onderstaand probleem allang bekend en maak ik me druk om niks, maar laatst is het volgende mij overkomen. Bij een poging om CD’s te branden bleek mijn superdrive raar te gaan doen – hij was helemaal van streek. Na een paar ker herstarten deed ie het weer, maar de schrik was groot.

Na enig onderzoek bleek dat de nieuwste generatie DVD-schijven je superdrive voorgoed kunnen slopen. Het geldt vooral voor drives van voor de zomer van 2002. Rederlijk alarmerend lijkt me!!

Informatie:
    http://www.apple.com/nl/hardware/superdrive/

Marco

Moderator
    unSOUND

Klopt, deze firmware-update heeft een tijd op de voorpagina van apple.com en apple.nl gestaan, en tevens bij de programmatuurupdate. Vreemd dat hij er bij jou niet bijstond… of gebruik jij de programmatuurupdate niet?

Maar ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit… :(

Bijdrager
    Convicted

Volgens mij staat de update er alleen tussen als je deze daadwerkelijk nodig hebt. Ik heb ook een superdrive in een 2002 QS 933 maar de update was niet nodig.

Bijdrager
    Marco71

Misschien heb ik ‘m over het hoofd gezien, maar een superdrive update is mij nooit opgevallen in de programmatuurupdate. Blij te horen dat het een bekend probleem is, scheelt voor velen heel wat euro’s.:wink:

Marco

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.