5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

UDID van je iPad laten registreren als ontwikkelaar

Ik kan m’n UDID van m’n iPad laten registreren, zodat ik betas kan installeren en draaien. Maar zitten hier nog risico’s aan? (gegevens diefstal enz.)

Bijdrager
    Pieterr

Beta’s gebruiken is sowieso niet zonder risico. Daar zijn het beta’s voor, om erachter te komen welke problemen/bugs een programma heeft. Dus als je niet weet wat je aan het doen bent, kun je dit beter aan je voorbij laten gaan.

Bijdrager
    thomth

En de risico’s van het feit dat iemand anders jouw UDID heeft?

Bijdrager
    Trat

Aan die UDID heeft een ander niks. Wel is het zo dat meneer de ‘developer’ ook volgend jaar weer contributie moet betalen. Wanneer hij dit niet doet wordt zijn account stopgezet en is jouw iPad niet meer geregistreerd. Lekker als je net iOS5b1 installeert: iets om in je achterhoofd te houden.
    In het verlengde hiervan. Er zijn genoeg figuren die alleen maar contributie betalen om een paar honder euro te kunnen verdienen met het verkopen van registratieplekjes op zijn lijst. Wie zegt dat zo’n figuur jou niet van de lijst af mietert zodra er een volgende (iOS5) beta komt? Kan hij weer lekker cashen.

Ik heb op mijn iPhone 3G ook beta’s gedraaid om een vriend te helpen. Ik kan je verzekeren dat het allerminst een lolletje is. Het klink leuk en stoer om een beta de draaien en nieuwe iOS features alvast te gebruiken, maar het zijn niet voor niks beta’s en ik ergerde me soms gruwelijk aan hoe kut mijn toestel wel niet functioneerde. Bij mijn iPhone 4 heb ik mezelf beloofd niet meer aan al die beta onzin mee te doen. Nou gebruik je een iPhone ook om mee te bellen en van een iPad ben je minder afhankelijk.

Bijdrager
    Yaris

Zoals Pieterr zegt: een beta installeren is goed als het je bedoeling is om te testen en feedback te geven aan Apple. Maar ik heb de indruk dat sommige mensen op dit forum beta’s installeren uit nieuwsgierigheid en ongeduld en dan maar klagen over dingen die niet werken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.