25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Geblokkeerd
    Anoniem

Je iCloud-opslag is bijna vol

Hoe kom ik van deze melding en mailtjes af?
    Eigenlijk wil ik helemaal niets opslaan in iCloud, behalve mijn contacten.
    Foto’s gaan bij wifi verbinding direct naar dropbox, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik dacht dat ik overal (Mac, iPhone en iPad) alles heb uitgezet en toch blijf ik deze meldingen ontvangen.

Ben er een beetje klaar mee!!
    Volgens het mailtje wat ik ontving heb ik nog 306Mb over, en op iCloud staat dat ik nog 3.26Gb ruimte heb van de 5Gb.

Bijdrager
    Shmoo

Aan de mailtjes zelf kun je niet zoveel doen dat wordt automatisch gedaan in de achtergrond.

Mogelijk maak je backups van je iOS devices in iCloud en moet je deze eens verwijderen en daarna meteen weer een nieuwe backup maken. Scheelt een hoop geheugen dat doe ik ook eens per half jaar of zo wanneer de backups groter worden dan 1.2GB.

Geblokkeerd
    Anoniem

@shmoo

Ik heb het maken van backup’s uitstaan.

Bijdrager
    Shmoo

Log eens uit en weer in. Apple en iCloud hebben het moeilijk gehad de afgelopen dagen met dat Amazon server gedoe.

Ik bedoel het zal toch echt wel ergens in zijn gaan zitten. Log eens in op iCloud.com en probeer uit te vinden waar dat geheugen naar toe is gegaan. Mogelijk heb je in de Foto’s app de iCloud instelling uitgezet en zijn er foto’s in iCloud achtergebleven of zoiets.

Geblokkeerd
    Anoniem

@shmoo

Dat inloggen heb ik zojuist gedaan, en toen was alles leeg, nu staan er ineen keer allerlei foto’s in.
    Vreemd, heel vreemd.
    Hoe verwijder ik deze foto’s in 1x? (windows pc)

Bijdrager
    Shmoo

Door in te loggen op iCloud.com > Foto’s te openen en ze daar te verwijderen..

Maar goed welkom in de lelijke wereld dat Web Apps heeft bij Apple. Dat gaat een hele klus worden wanneer het veel foto’s zijn want je kunt niet op die pagina CMD + A (selecteer alles) doen of Shift + klikken op de laatste doen om meerdere foto’s tegelijk te selecteren.

Ik denk dat je het beste op een iPhone of Mac even iCloud kunt activeren in de Foto’s app zodat ze allemaal binnen komen stromen, schakel ook niet de optie optimaliseer opslag in want dan krijg je alleen de thumbnails binnen en niet de originele formaten. Wanneer ze binnen zijn verwijder je ze allemaal. Wacht daarna even dat het gesynct heeft. (controleer op iCloud.com) En daarna schakel je de iCloud functie weer uit.

Zoiets lijkt mij het makkelijkste.

Moderator
    Night

@shmoo: Daar hebben ze het plusje (rechts, na aanklikken van een foto) en de del toets ⌦ voor uitgevonden.

Bijdrager
    Shmoo

Dat plusje is alleen niet zichtbaar bij de tab Alle foto’s maar enkel bij het momenten overzicht.

Dus dat wordt lastig wanneer je niet 27.000 foto’s op één dag maakt.

Geblokkeerd
    Anoniem

@shmoo heeft gelijk, geen plusje zichtbaar;-)

Ik heb de foto’s handmatig verwijderd:evil:
    Maar nu
    En hoe verwijder ik die 3,42Gb aan documenten?? En welke documenten zijn dit??
    Zoals gezegd sla ik bewust niets op in iCloud maar elders, kennelijk gebeurt dit via de MBA

Moderator
    Night

@shmoo: Dan moet je een paar dagen wachten; dan staan ze allemaal bij elkaar bij “Vorige week” of “Vorige maand”;-)

De documenten: Heb je soms iCloud Drive aanstaan (en bij de opties bepaalde programma’s) op de MBA?

Geblokkeerd
    Anoniem
    Night op 05 maart 2017

Dan moet je een paar dagen wachten; dan staan ze allemaal bij elkaar bij “Vorige week” of “Vorige maand”;-)

Verklaar je nader, want nu valt het kwartje niet:(

Moderator
    Night

De foto’s worden – mits je niet ‘alle foto’s’ hebt gekozen, verdeeld in periodes. Zoals Shmoo al aangeeft: Maandag, dinsdag, etc. Maar als de foto’s ouder worden, worden ze ingedeeld per week, per maand of zelfs per jaar. Hoe langer je dus wacht met verwijderen, hoe meer foto’s gegroepeerd worden binnen een bepaalde periode, waardoor je gemakkelijk een hele periode tegelijk (en dus meerdere foto’s tegelijk) kan verwijderen.

[Edit]
    Poep! dit laatste werkt dus niet meer; ze blijven per dag staan en je kunt dus alleen per dag tegelijk verwijderen. Sorry dat ik je met een dode mus heb blij gemaakt.
    [/edit]

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat ik die al handmatig hebt verwijderd:wink:

Nu die onbekende documenten nog van 3.42Gb

Moderator
    Night

Mijn reactie op je documenten staat achter “De documenten:…” in mijn vorige post;-)

Bijdrager
    Shmoo

Ze kunnen ook gewoon wat developers aannemen met JavaScript skills die er voor zorgen dat de web app omgeving hetzelfde functioneert als de desktop. Dat doen andere bedrijven namelijk gewoon standaard omdat het echt geen innovatie is van de bovensta plank of bovengemiddelde kwaliteit.

Geblokkeerd
    Anoniem

Oepss gemist8-O

Niet dat ik weet, maar zal morgen ff kijken.
    Bedankt voor de tip iig(y)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ach @shmoo Apple stelt op meerdere vlakken teleur8-O

Moderator
    Night

+1 (helaas)

Dat speerpunt van Apple, als zijnde het meest intuïtieve, gaat alláng niet meer op:-(

Geblokkeerd
    Anoniem

@night

Ik heb even gekeken in iCloud Drive (via iCloud.com) en daar staan 2 lege mappen in, nl Bureaublad en Documenten.
    De map Documenten bevat wel een sub map Adobe, maar ook die blijken leeg te zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Die mappen moet je ook zien te verwijderen want die zijn ooit aangemaakt omdat je op deze knop hebt gedrukt. Waarschijnlijk tijdens de installatie van macOS Sierra.

Dat deze mappen leeg zijn voor jou als gebruiker (mogelijk in de browser) wilt niet zeggen dat er geen onzichtbare folders en bestanden in zitten waar de computer of een programma gebruik van maakt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan ik dat gewoon verwijderen/wijzigen?

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk wel waneer je deze functie hebt uitgeschakeld. Kijk eens op je ?MacBook Air? of je deze functie geactiveerd hebt of niet.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Shmoo op 05 maart 2017

Die mappen moet je ook zien te verwijderen want die zijn ooit aangemaakt omdat je op deze knop hebt gedrukt. Waarschijnlijk tijdens de installatie van macOS Sierra.

Dat deze mappen leeg zijn voor jou als gebruiker (mogelijk in de browser) wilt niet zeggen dat er geen onzichtbare folders en bestanden in zitten waar de computer of een programma gebruik van maakt.

Waar vind ik die instellingen van jouw afbeelding?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het lukt maar niet om deze afbeelding toe te voegen, die aangeeft dat deze mappen echt leeg zijn:evil:

Toch gelukt(y)

Geblokkeerd
    Anoniem

Niemand?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.