4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Je factuur van Apple

Beetje vreemd voor een hi-tech bedrijf: ik krijg elke maand (of iets vaker, afhankelijk van mijn koopgedrag) een email met de factuur van Apple. Soms is dat ‘Je factuur van Apple’ maar andere keren is het ‘Your invoice from Apple’ en dan is de hele factuur ook in het Engels. Bedragen zijn verder gelijk, en het gaat ook om precies dezelfde account, dezelfde afzender, dezelfde bestellingen (netflix bijv), zelfde mailprogramma, zelfde Mac, zelfde internet aansluiting enz enz.

En ik bewaar de facturen door er een PDF van te maken, met ‘print > bewaar als PDF’. De ene factuur levert een keurige PDF, de andere is leeg. Geen flauw idee waarom.

Het gaat weliswaar om een privé account, maar heel professioneel komt dit niet over.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien heeft het te maken met wat voor type dienst je afneemt. Een reguliere app aankoop of een abonnement zoals Netflix, iCloud en dat soort periodieke betalingen.

Kan mij heel goed voorstellen dat beide betalingen via een ander script/systeem verlopen en dan is de ene wel multilingual en de andere nog niet.

Bijdrager
    TypeWriter

Dacht ik ook, maar de vermelde diensten / producten zijn exact gelijk en toch is de ene engelstalig en de andere nederlandstalig. Het enige dat ik me zou kunnen voorstellen is dat ik ook een update heb gedaan van een app die op zich gratis is en dus niet op de factuur verschijnt, maar als gevolg heeft dat mijn account ineens in een engelstalig proces belandt.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb geen oplossing maar ben het met je eens dat de facturen van Apple totaal BAGGER zijn. Dat is altijd al zo geweest. Zeer slordig en onprofessioneel. Een aanfluiting voor zo’n bedrijf. Heeft denk ik te maken met hun grootscheepse belastingontduiking (zogenaamd legaal) via ingewikkelde buitenlandse constructies (Ierland en zo).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.