9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Doulos

Je boeken online zetten?

Voor onze kerk ben ik op zoek naar een stukje software waar alle leden zich kunnen aanmelden en opgeven welke boeken ze uit hun collectie aanbieden om uit te lenen.

Zo ontstaat er een soort virtuele bibliotheek.

Heeft iemand enig idee of zoiets bestaat?

Moderator
    Koen van Tongeren

Zoiets is te bouwen met Filemaker, maar vrees dat je daar wel zelf in moet duiken.

Bijdrager
    computer space

Er zijn wel programma’s om dit te doen in PHP/MySQL voor DVD’s en CD’s. Dus daar moeten boeken ook wel in kunnen.

Bijdrager
    greatpetie83

Ik ben ook wel geinteresseerd om zo´n virtuele bibliotheek voor studenten op de UT op te zetten, maar met gebrek aan programmeerervaring blijft het bij een idee. Ik hou me aanbevolen en misschien kan het nog wat worden.

Bijdrager
    Doulos
    ”greatpetie83″

Ik ben ook wel geinteresseerd om zo´n virtuele bibliotheek voor studenten op de UT op te zetten, maar met gebrek aan programmeerervaring blijft het bij een idee. Ik hou me aanbevolen en misschien kan het nog wat worden.

Is stoei nu even met Bookpedia. Met de html export kun je een soort online bibliotheek opzetten. Met een muisklik kun je via email een boek reserveren. Nadeel: er is slechts één beheerder die de boeken invoerd. Maar: via de iSight en de koppeling met amazon en bol is dat een fluitje van een cent.

Bijdrager
    Obi

hmm

Ik kan de site zo niet vinden (Google is your friend), maar er zijn meerdere sites waar gratis, kant en klaar ‘open source/freeware’ databases te krijgen zijn die werken op de bekende populaire database programma’s en programmeer-omgevingen. (SQL bv)

Er zijn databases voor platen, boeken registratie, maar ook voor bv tijd registratie, gynealogie, en postzegel verzamelingen.

2cts

obi

Bijdrager
    leovanh

Ik weet het niet zeker, maar kun je zoiets niet met delicious library?

Bijdrager
    Yaris

Delicious Library is een veelzijdige applicatie maar ik zie nergens staan dat je je bibliotheek ook on line kunt zetten.

Bijdrager
    wilko

http://mamboxchange.com/projects/booklibrary/

Of google’n op “book library” php

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.