11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

    Bijdrager
    MacbookTo

    Je betaalinformatie moet bijgewerkt worden

    Ik wil wat apps updaten waaronder T-Mobile, ANWB Wegenwacht en dat lukt niet want dan krijg ik een pop-up venster met de melding: Je betaalinformatie moet bijgewerkt worden To make purchases, you must choose a different payment type en dan moet ik mijn wachtwoord invullen. Ik heb dit gedaan en dan kom ik op een site en moet ik op een link klikken en dat doe ik dus niet omdat ik bang ben dat het een phishing mail is.

    Ik zie dit e-mailadres van apple staan en dat is appleid@id.apple.com

    Ik durf dus niet op de link te klikken maar updaten gaat nu ook niet.


    Moderator
    Night

    Allereerst heeft Apple daar zelf een pagina over:

     

    https://support.apple.com/nl-nl/HT201679

     

    De enige juiste site waarnaar de mail mag verwijzen is https://appleid.apple.com. Verwijst de mail naar een andere site, bijvoorbeeld http://signinicloud.com (niet openen!), dan weet je dat het een phishing mail is.

     

    Als je desalniettemin bang bent om op links te klikken, kun je ook gewoon je betaalinfo bijwerken via Instellingen op je iPhone/iPad of in iTunes op je Mac. Dan weet je zeker dat je op de juiste manier bezig bent:

     

    https://support.apple.com/nl-nl/HT201266


    Bijdrager
    MacbookTo

    Dank voor de reactie. Ik heb gekeken (via instellingen en mij naam en er staat in mijn iPhone dat ik een tegoed heb bij Apple van 10,01 euro. Ik voegde IDEAL toe en dan wil Apple dat ik een tegoed aanklik om erbij te zetten. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik heb dus IDEAL wel toegevoegd maar niet met een bedrag opgewaardeerd. Maar de melding blijf ik maar krijgen en upgraden van bepaalde apps lukt niet. Dan zal ik toch maar de supportafdeling moeten raadplegen.

    Heeft niemand anders deze melding gekregen?


    Moderator
    Night

    Kan het niet zijn dat die 10 euro te weinig is om bepaalde apps te updaten?


    Bijdrager
    TheBigZ

    Meer info:

     

    https://support.apple.com/nl-nl/HT203005

     

     

    Heb je ergens een abonnement op, via de App Store? Bijvoorbeeld extra opslag op iCloud?

     

     

     


    Bijdrager
    MacbookTo

    Nee, al een jaar of zeven staat er 10.01 cent op. Ik doe nooit aankopen in de appstore. Ooit heb ik één keer voor Flitsmeister betaald. Dat was toen nog niet gratis. Ik heb geen schulden, helemaal niets. Ook niet bij Apple. Dus ik begrijp hier helemaal niets van. Er zijn apps die ik gewoon kan updaten maar niet: NS,  ANWB Wegenwacht, My T-Mobile, Tuneln, Nummi bijv. YouTube en Google drive gaan bijv. wel.


    Bijdrager
    TheBigZ

    Heeft iemand anders soms die apps ooit op jouw iPhone geinstalleerd (met zijn/haar Apple ID)?


    Bijdrager
    MacbookTo

    Nee, niemand heeft apps geĂŻnstalleerd. Ik ben de enige die ook de code van mijn iPhone heeft. En ik werd dus verwezen naar het adres appleid@id.applecom. En dat adres vertrouw ik niet.


    Bijdrager
    nnsa

    Klopt, dit adres is niet te vertrouwen. Goed gezien.


    Bijdrager
    TheBigZ

    Bijdrager
    GoeieDag

    nnsa op 30 mei 2019 om 16:04
    Klopt, dit adres is niet te vertrouwen. Goed gezien.

    Komt omdat TS zelf een typefout maakt; eerder heeft hij het over appleid@id.apple.com en dat is wel gewoon van Apple. Drukte om niks, denk ik.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.