-
Q:
Je betaalinformatie moet bijgewerkt worden
Ik wil wat apps updaten waaronder T-Mobile, ANWB Wegenwacht en dat lukt niet want dan krijg ik een pop-up venster met de melding: Je betaalinformatie moet bijgewerkt worden To make purchases, you must choose a different payment type en dan moet ik mijn wachtwoord invullen. Ik heb dit gedaan en dan kom ik op een site en moet ik op een link klikken en dat doe ik dus niet omdat ik bang ben dat het een phishing mail is.
Ik zie dit e-mailadres van apple staan en dat is [email protected]
Ik durf dus niet op de link te klikken maar updaten gaat nu ook niet.
Allereerst heeft Apple daar zelf een pagina over:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201679
De enige juiste site waarnaar de mail mag verwijzen is https://appleid.apple.com. Verwijst de mail naar een andere site, bijvoorbeeld http://signinicloud.com (niet openen!), dan weet je dat het een phishing mail is.
Als je desalniettemin bang bent om op links te klikken, kun je ook gewoon je betaalinfo bijwerken via Instellingen op je iPhone/iPad of in iTunes op je Mac. Dan weet je zeker dat je op de juiste manier bezig bent:
Dank voor de reactie. Ik heb gekeken (via instellingen en mij naam en er staat in mijn iPhone dat ik een tegoed heb bij Apple van 10,01 euro. Ik voegde IDEAL toe en dan wil Apple dat ik een tegoed aanklik om erbij te zetten. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik heb dus IDEAL wel toegevoegd maar niet met een bedrag opgewaardeerd. Maar de melding blijf ik maar krijgen en upgraden van bepaalde apps lukt niet. Dan zal ik toch maar de supportafdeling moeten raadplegen.
Heeft niemand anders deze melding gekregen?
Meer info:
https://support.apple.com/nl-nl/HT203005
Heb je ergens een abonnement op, via de App Store? Bijvoorbeeld extra opslag op iCloud?
Nee, al een jaar of zeven staat er 10.01 cent op. Ik doe nooit aankopen in de appstore. Ooit heb ik één keer voor Flitsmeister betaald. Dat was toen nog niet gratis. Ik heb geen schulden, helemaal niets. Ook niet bij Apple. Dus ik begrijp hier helemaal niets van. Er zijn apps die ik gewoon kan updaten maar niet: NS, ANWB Wegenwacht, My T-Mobile, Tuneln, Nummi bijv. YouTube en Google drive gaan bijv. wel.
Nee, niemand heeft apps geïnstalleerd. Ik ben de enige die ook de code van mijn iPhone heeft. En ik werd dus verwezen naar het adres [email protected]. En dat adres vertrouw ik niet.
nnsa op 30 mei 2019 om 16:04
Klopt, dit adres is niet te vertrouwen. Goed gezien.Komt omdat TS zelf een typefout maakt; eerder heeft hij het over [email protected] en dat is wel gewoon van Apple. Drukte om niks, denk ik.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.