14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    McPannekoek

Jawel hoor, de Samsung

Vrijdag de iPhone 6S+ 64Gb opgehaald bij de Apple store in Den Haag.
    Nog aan de verkoper gevraagd of hij aan het serienummer kon zien welke chip erin mijn iPhone zit.
    Dit was helaas niet mogelijk. Gisteren het moment van uitpakken en … jawel hoor helaas niet de TSMC maar de Samsung.
    Teleurstelling natuurlijk.
    De iPhone wel in gebruik genomen en zit nu op een gebruik van 10% per uur.
    Kom van de 5s af, die haalde dit niet, maar volgens mij is dit voor mijn nieuwe telefoon niet echt geweldig.
    Wellicht na een paar keer ontladen en opladen wordt het beter anders toch maar een andere halen.

Bijdrager
    Eple

Even serieus, waar maak je je druk om. Ik weet zeker dat je het verschil niet eens merkt.

Bijdrager
    Brainy

Ik heb ook een Samsung chip maar ik maak me daar niet druk om. Ik ben erg tevreden over mijn iPhone. Voor mijn gevoel is het weer net als alle andere “problemen” met elk model iPhone tot nu toe, van slechte antenne’s tot kromme iPhones.

Als ik het niet had geweten was er niets aan de hand, nu is het ineens een onoverkoombaar probleem?

Bijdrager
    Lucas Thoelke

Het verschil is echt zo groot, je merkt het alleen maar in je kop. Probeer het gewoon te vergeten en je merkt er niets meer van

Bijdrager
    no_poo

10% per uur? Ligt aan het gebruik, maar als het echt te gek is ligt het eerder aan het toestel dan de chip.

Lees dit: http://www.wired.com/2015/10/iphone-6s-a9-battery-life/

Bijdrager
    Niels

Bij normaal gebruik scheelt het 1-2%, alleen bij de benchmarks onder constante heavy load zie je een verschil van 5-10%. Kortom, zet het uit je hoofd en geniet van je nieuwe iPhone.

Bijdrager
    sonic1984

Ik heb vrijdag 6S Plus 128 GB gehaald bij Apple store Den Haag en heb wel een TSMC.

Als je niet had geweten dat er een verschil was had je het ook geen probleem gevonden. Hou dat in gedachten. Ik zelf zou ook balen met het idee dat je “B-stock” hebt gekregen.
    Samsung is sneller leeg volgens deze real life test, maar wel ietsje sneller met export iMovie

Bijdrager
    Martin55

Hier ook de iPhone 6S met Samsung chip. Ook ik kom op ca. 10% verbruik per uur, dat is precies wat Apple ook opgeeft en wat de TS zelf ook aangeeft. Dus wat is nu het probleem?
    Zoals het laatste nieuws ook aangeeft “chipgate” bestaat dus niet en was een hipe gebaseerd op één enkele test.
    De makers van die test zullen zich wel rot lachen om al die commotie 😀😀😀😩😩

Bijdrager
    tav

10% per uur verbruik, is dit niet crimineel ? dan gaat de accu maar 10 uur mee ?

Bijdrager
    McPannekoek

Ik ga hem toch maar omruilen bij de Apple Store.
    Binnen 14 dagen kun je dit nog doen.
    Hopelijk is de nieuwe wel een “zuinige” chip.

Bijdrager
    Usain

Uh gast, die 2-3% verschil ga je echt niet merken hoor.

Bijdrager
    Afroman

Serieus? HAHAHHA WTF!? Omruilen om die reden?

Bijdrager
    McPannekoek

Ik denk dat het probleem ook niet zozeer zat in de Samsung chip.
    In het algemeen gaf de telefoon geen goed gevoel, “lag” bij het uit de slaap halen van de telefoon en soms ook bij het openen van apps.
    Ook haperingen bij het swipen door de verschillende pagina’s
    De accu hield het bij redelijk tot stevig gebruik ook niet langer uit dan een uurtje of 8.
    Al met al niet echt een wauw gevoel bij deze telefoon.
    Gelukkig wel mijn geld teruggehad maar helaas hadden ze er geen meer op voorraad.
    Vanmorgen via de site eentje laten reserveren bij een andere vestiging, dus die vandaag even ophalen.
    De kleur die ik had was er niet dus het is wel een rose goud geworden. Ben benieuwd.

Bijdrager
    tav

als iemand een iPhone gaat omruilen voor die chip is de vraag of men eentje terugkrijgt met de samsung of die andere chip, men kan dit niet te weten komen zonder de iphone op te starten .

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.