10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

Javascript/PHP PDA herkenning?

Ha! Weet iemand toevallig een script waarmee er gecheckt wordt of de bezoeker op PDA aan ’t klooien is, zo ja > andere site.

Google maakt daar ook gebruik van..

Bijdrager
    tricksel

Ik zou dit niet met javascript doen, maar met PHP (en a.d.h.v. de browser doorsturen naar een andere pagina cq. stylesheet), maar dat terzijde. Je zou bijv. de schermafmetingen kunnen controleren; de meeste PDA’s hebben een scherm van 320 x 240 of minder.

Bijdrager
    wout3r

Oke, PHP is ook prima.. Weet je hoe ik resolutie kan checken dan?

Bijdrager
    wilko

Jeetje, dat is wel heel erg Google-werk hoor.:?

Bijdrager
    Norm 2782
    ”tricksel”

Ik zou dit niet met javascript doen, maar met PHP (en a.d.h.v. de browser doorsturen naar een andere pagina cq. stylesheet), maar dat terzijde. Je zou bijv. de schermafmetingen kunnen controleren; de meeste PDA’s hebben een scherm van 320 x 240 of minder.

je spreekt jezelf nogal tegen hier : P resolutie detecteren kan niet met PHP, wel met JS.
    Misschien kan je in je PHP een check bouwen op de user agent?

Bijdrager
    tricksel
    ”Norm
    ”tricksel”

je spreekt jezelf nogal tegen hier : P resolutie detecteren kan niet met PHP, wel met JS.
    Misschien kan je in je PHP een check bouwen op de user agent?

Dat is ook wat ik zeg…:

”tricksel”

a.d.h.v. de browser doorsturen naar een andere pagina cq. stylesheet

Lijkt mij een veel betere oplossing, aangezien javascript niet op alle mobiele browsers even lekker werkt.

Bijdrager
    wout3r

Ik ben niet bekend met Java, teminste nauwelijks.
    Zou dit iets helpvols zijn:
    The JavaScript Source

Bijdrager
    iJoost

Nooooit JavaScript met Java verwarren. Dat zijn echt appelen en peren. Erg jammer dat de namen die verwantschap hebben. Maar goed. Off topic. Ik zwijg al weer…;-)

Nou ja, als je het wel in JavaScript zou willen doen. Een kleine hint nog dan.

Bijdrager
    apenstaartje

Misschien is dit wat voor je (PHP)?
    http://www.phpclasses.org/browse/package/2000.html

[edit]
    hmm, ik zie net dat het script al een geruime tijd niet meer is bijgewerkt… en aangezien die pda’s etc nog wel eens willen wijzigen.

Bijdrager
    macpro

Hier kun je prima JavaScript voor gebruiken. Is nog makkelijker ook dan PHP. En al helemaal als je voor de rest van je site geen PHP gebruikt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.