5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

[Javascript] refresh&reload?

Goed, ik zit met het volgende. Ik heb een webpagina waarvan de achtergrond kleur in zijn geheel steeds veranderd als deze opnieuw geladen wordt. Dat zijn de pagina’s in mijn onderschift. Leuk allemaal. Nu was ik aan het experimenteren met elke minuut (ik zeg maar even wat) een andere achtergrondkleur en heb daarvoor het volgende javascriptje in mijn pagina:

[code:1:811cae80a2]var url = ""
    var speed = 3000

function refresh() {
    location = url
    }

setTimeout("refresh()", speed);
    [/code:1:811cae80a2]

Dat is prima en werkt ook. Maar het zet de pagina geheel terug naar zijn index.html en ook de inhoud van het iframe (jaja) gaat naar de oorspronkelijke inhoud. Ik had het eerst met reload gedaan, dat werkt precies hetzelfde. Vandaar dat ik met refresh dacht dat hij de inhoud van het iframe zou laten staan. Niet dus. Nou ja.. verwacht gedrag.

Maar het vreemde is dat als ik met Safari command+r (of op de knop druk) doe dat de pagina wel herladen wordt (en dus mijn achtergrond kleur veranderd), maar dat de content van het iframe gelijk blijft (en dus niet naar die inhoud gaat die als eerste getoond wordt bij de allereerste keer laden van de pagina). En dit gedrag wil ik dus nabootsen met javascript (tenminste.. als dat ook werkt voor IE en FF). Ik vroeg me dus af of dat kon, want ik kom er niet uit met mijn beperkte kennis.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ten eerste zijn de kleuren wat irritant.

Als je elke minuut een andere achtergrond kleur wilt kun je dit ook doen zonder je hele pagina te verversen.

Waarom roep je niet de achtergrond kleur verander functie aan ipv de refresh functie?

Bijdrager
    jay03

zijn er echt mensen die hier aan mee doen? :sealed:

Bijdrager
    addyboy

iframe? veranderende background?

hihi :innocent:

Mag ik ook vragen waarom je dit wilt doen?

Moderator
    Strifer

@project.. het hele idee is juist dat de felle kleuren veranderen. verder zeg ik niet dat ik het nu elke minuut ga laten veranderen. ik was ermee bezig en ik vroeg me dus waarom waarom ik het niet voor elkaar kreeg wat safari doet. ik ben niet zo thuis in javascript. ik zal eens zoeken op die functie, wist niet eens dat dat er was. lol. bedankt!

@jay3.. waarmee? Aan de prijsvragen? ja hoor. zat er nog aan te denken om een MacbookPro als prijs erbij te doen. Leek me wel leuk eigenlijk!

@addyboy
    .. iframe. tja. het moest snel en het werkt. voorlopig het enige waar ik me even druk om maak. ik verander het nog wel. maar nu heb ik er verder geen last van. verder zit ik er voor een deel gewoon aan vast. niets aan te doen. alhoewel het wel een deel van m’n probleem zou oplossen wat betreft het opnieuw laden en het veranderen van m’n achtergrond probleem. overigens niet geheel en daar heb ik dan toch iets nodig dat een iframe niet reset.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.