3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Howl

javascript popupwindow

Hallo,

Ik heb in mijn php pagina een link (titel is een link) en als je erop klikt dan krijg je een popup window.
    Daarin zou dan een meer gedetailleerd overzicht geven over die titel.

Maar ik zit met een klein probleempje omdat ik van javascript echt niets afweet (heb al wat op jQuery gezocht maar spijtig genoeg snap ik er niet zo veel van :()

nu heb ik dit bv als anchor:

[code:1:25751cdcc2]<?php echo "<a href="#" onclick="popUpDetails()">".$title_name."</a>" ?>[/code:1:25751cdcc2]

en in mijn header heb ik al script:

[code:1:25751cdcc2]<script type="text/javascript">

function popUpDetails() {

window.open( "view_title_details.php?titleid=$title_id", "myWindow",
    "status = 1, height = 600, width = 400, resizable = 0" )
    }

</script>[/code:1:25751cdcc2]

ik zou in de window.open(“view_title_details.php”) een variable willen meegeven zodat ik nadien die kan oppikken met php en dan zo de volledige details kan weergen.

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Bijdrager
    Melgior

Dat kan inderdaad iets handiger. jQuery is inderdaad wat complex, tenminste voor wat jij wil doen. Ik zou het zo doen:

[code:1:4960be94ff]<?php echo "<a href="view_title_details.php?titleid=$title_id" onclick="return(popUpDetails(this.href))">".$title_name."</a>" ?>[/code:1:4960be94ff]

[code:1:4960be94ff]<script type="text/javascript">
    function popUpDetails(url) {
    window.open( url, "myWindow", "status = 1, height = 600, width = 400, resizable = 0" );
    return false;
    }
    </script>[/code:1:4960be94ff]

De pagina die je wilt openen kun je nu gewoon bij href zetten in je link, zoals je ziet. De code bij onclick geeft het adres uit het href attribuut door aan de popUpDetails functie, dus die kun je nu gewoon hergebruiken voor elke keer dat je een popup wilt openen.

Bijdrager
    Howl

Hoi, bedankt!

Heb ook even op google gezocht en heb het op deze manier gedaan en dit werkt ook zoals het moet:)

[code:1:2039bcdb3c]echo $title_info."… <a href="#" onclick="Popup=window.open(’view_title_details.php?titleid=$titleid’,’Popup’, ‘toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbar=no,resizable=no,width=400,height=600’);return false;">read more</a>";[/code:1:2039bcdb3c]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.