4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tijmen_Smit

[javascript] movie.SetAttribute is not a function.

Ik ben sinds een paar dagen bezig met javascript om te proberen te voorkomen dat een filmpje automatische begint te spelen in IE6 Sp2. Ik heb dus een Iframe gemaakt met daarin 2 links. 1 voor info, en de andere voor video.

Standaard is de <div> van info zichtbaar en de <div> van video staat op display:none. In alle browsers waarin ik het heb getest (mac/pc) gaat hij de video pas spelen nadat je op de knop video heb geklikt. Behalve natuurlijk in IE6 met SP2, daarin gaat hij de video al afspelen terwijl je nog op de info pagina zit. Dat is natuurlijk niet echt de bedoeling dat terwijl je nog de info aan het lezen bent, je op de achtergrond al de geluiden van het filmpje hoort.

Nou had ik dus bedacht om standaard dit neer tezetten <embed id=”movie_player” src=”” width=”” height=”” controller=”” showcontrols=”” />, zolang de movie geen src heeft kan hij ook spelen. En zodra je dan op de knop video klikt met javascript de missende gegevens in te vullen.

Nou heb ik het onderstaande gemaakt, maar dat geeft dus steeds de volgende foutmelding.

movie.SetAttribute is not a function.

Iemand die mij mischien kan vertellen wat ik fout doe. Of een andere oplossing weet om te voorkomen dat het filmpje in IE6 SP2 uitzichzelf begint te spelen op de achtergrond?

[code:1:f87e0a347a]
    function toggleVisibility (open, close) {

document.getElementById(open).style.display = "block";
    document.getElementById(close).style.display = "none";

if(open == ‘video_content’) {
    var movie = document.getElementById("movie_player");
    var m_source = ‘mov/ronald_nootdorp.wmv’;
    var m_width = ‘293’;
    var m_height = ‘236’;
    var m_controller = ‘0’;
    var m_showcontrols = ‘0’;

/*if(self.movie) alert(movie)
    else alert("msg is not defined")*/

movie.SetAttribute("src" , m_source);
    movie.SetAttribute("width" , m_width);
    movie.SetAttribute("height", m_height);
    movie.SetAttribute("controller", m_controller);
    movie.SetAttribute("showcontrols", m_showcontrols);
    }

}
    [/code:1:f87e0a347a]

[code:1:f87e0a347a]<embed id="movie_player" src="" width="" height="" controller="" showcontrols="" />[/code:1:f87e0a347a]

Bijdrager
    kluivers

is het niet setAttribute ? Case sensitive ?

Bijdrager
    Tijmen_Smit

Dat was het inderdaad, het werkt nu heel wat beter :D

Bijdrager
    kluivers

is het gewenste effect ook bereikt ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.