5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

javascript code in wordpress, werkt niet meer na updaten post…(opgelost)

Goeie morgen,

Ik ben op zoek naar contact met mensen die goed op de hoogte zijn van wordpress.

Mijn probleem blijft, na het zoeken en vragen naar support, nog steeds onopgelost.

Ik zal proberen het kort te beschrijven.

In een wordpress post voer ik in het visual gedeelte van de post de tekst in, en dan plak ik een embed code ( een javascript ), die ik genereer met Slideshowpro, in het HTML gedeelte van de post. Op die manier krijg ik een mooie slideshow in mijn post.

Wanneer ik echter naderhand ook maar één letter durf te veranderen ( bv. Spellingsfout ) in die post, en de post update, is die javascript code volledig om zeep, veranderd zelfs, zodanig dat het niet meer werkt.. hoe kan dit nu ? Dat is toch niet normaal ??

Ik heb hetzelfde geprobeerd met chrome en firefox, en steeds hetzelfde resultaat !!!
    Ik heb op die manier dagen werk verloren…

Het resultaat is navenant, zie maar eens wat er van mijn blog overblijft !! En zeggen dat ik dat beroepshalve nodig heb ! ( http://mediaphoto.be)

Ik heb een vermoeden dat het te maken heeft met snowleopard…

Je zal begrijpen dat ik nu teneinde raad ben.
    Alle hulp word in dank aanvaard.

Johny

Inactief
    Anoniem

Ik heb, voor ik een bepaalde plug-in ging gebruiken, ook problemen gehad met code in WordPress als ik een bericht wijzigde. Dit had betrekking op het centreren van een YouTube filmpje.

Een oplossing voor dit probleem is: het gehele bericht (html tab) kopiëren, aanpassen in bv een teksteditor en dan de goede code weer terugzetten in het bericht.

Ik begrijp niet hoe je tot de conclusie komt dat het een SL probleem is. Waar baseer je dat op? WP draait op de server. Het besturingssysteem wat op jouw pc draait heeft daar m.i. niets mee te maken. Je maakt je berichten toch on-line en niet op je pc?

Bijdrager
    Bonkie

Ik gok dat dit te maken heeft met de Tidy functie van de content editor wat WordPress gebruikt. Wellicht kan je deze uitzetten in de instellingen.

Dit probleem komt me namelijk bekend voor van oudere WordPress versies waar TinyMCE gebruikt werd (weet niet of dit nog zo is). Dan word namelijk alles met <script>….</script> tags verwijdert of aangepast. Misschien dat je dit kan uitzetten onder de plugin instellingen in WP.

Bijdrager
    Yurgen

WordPress past inderdaad de code die je in HTML-editor invoegt, en later via de WYSIWYG editor aanpast, aan. Dit heeft voornamelijk met de formatting van leestekens e.d. te maken. Oplossing hiervoor is om je Javascript toe te voegen d.m.v. een Custom Field.

Met deze uitleg, waarin wordt verwezen naar de Custom Fields Shortcode plugin moet je er volgens mij wel uitkomen.

Bijdrager
    Johnyw

opgelost, bedankt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.