7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Maarten vd B

Java update 1.4.2 niet gelukt?

Ja, leuk die update van Java naar 1.4.2., totdat telkens bij de systeemupdate deze er weer bij staat omdat het niet geinstalleerd wordt. De melding die je dan kan krijgen is dat hij niet Java versie 1.4.1. kan vinden, en dat je die eerst moet installeren.
    Als je zeker weet dat je wel 1.4.1 hebt staan (eventueel te checken via terminal> geef commando java – version) dan heb je dus bovengeschetst probleem.
    Schijnt veel voor te komen, dus hier de oplossing van de vrinden van Apple:

stop de installer (mocht deze nog open staan) en
    ga naar je map bibliotheek/receipts
    zoek daar ‘quicktimejavaupdate.pkg’ en sleep deze file naar je bureaublad.
    draai vervolgens weer je systeemupdate, deze zal nu weer java 1.4.2 op gaan halen en volia: nu gaat het wel.
    VERGEET NIET om vervolgens (klik ff op je bureaublad na de installer) om de weggesleepte quicktimejavaupdate.pkg weer op z’n plaats te zetten en herstart je compu vervolgens via de
    installer. Zo, nu ben je weer up to date!

Bijdrager
    SvS

Dank je, dat had ik ook bij mijn G4, wou al een berichtje neerzetten, maar je antwoordde al voordat ik ooit met een vraag hierover komt! Geweldig! :D Nu gelijk proberen.:)

[Edit: verhip, gelukt ook nog!]

Bijdrager
    Pleeborstel

Bij mij hetzelfde probleem en verrek het werkt inderdaad zoals Maarten zegt… 8) Ik zou het wel op prijs stellen als Apple dit soort geintjes voortaan achterwege laat want ik heb geen trek om elke keer weer dezelfde updates te moeten downloaden omdat ze nooit geinstalleerd kunnen worden…:lol:

Bijdrager
    Maarten vd B

Ziezo, ik heb in ieder geval al een Pleeborstel (?) geholpen.
    Ik zal vaker wat oplossingen voor problemen posten, want het blijkt dat fouten die ik tegenkom vaak bij een grotere groep spelen…

Succes met de installatie.

Bijdrager
    rbroen

Ivm met een cursus Java had ik 1.4.2 al op de computer staan… Maar er moet 1.4.1 op staan voordat de update tevreden is :x

Voorlopig maar gewoon negeren die update:|

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb je misschien ook Jaguar upgegraded naar Panther ipv een clean install te doen?
    Ik heb Java 1.4.2 dan maar geinstalleerd via the Pacifist.
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743
    Ik heb wel eerst nog eens Java Panther Update 1.4.1 geinstalleerd.
    En alles werkt perfect.

Bijdrager
    rbroen

Apple heeft een losse update die ik er wel over geïnstalleerd krijg.

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/javaupdate.html

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.