9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    criccric

Java Runtime Environment

Hallo

Wat moet ik doen ? Na de installatie van Yosemite, 3 dagen geleden krijg ik constant die melding :
    ” Om dit webmateriaal te bekijken, moet u de Java Runtime Environment installeren. Klik op ‘Meer info…’ om naar de website voor de Java Runtime Environment te gaan.”
    Ik heb het een keer gedownload maar ik krijg het nu weer elke keer.

alvast bedankt voor de adviezen en oplossing hoop ik

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  criccric.

Bijdrager
    Shmoo

Kijk eens bij de Safari instellingen en dan met name bij beveilig en plugins. Misschien moet je een Java ( niet te verwarren met Javascript ) toegang geven tot je computer.

!! Java software moet je alleen installeren als je het ook daadwerkelijk nodig hebt en niet anders kunt omdat je voor het werk ergens moet inloggen, niet als je ergens online een spelletje wilt spelen. Het zit niet voor niets niet meer ingesloten in OS X.

Bijdrager
    Domtoren

Ik sluit me aan bij Shmoo. Installeer Java alleen als je het echt ergens voor nodig hebt. Als je het nodig hebt voor iets anders dan het web installeer dan Java maar verwijder daarna de internet plugin uit Macintosh HD > Bibliotheek > Internet plugins.

Bijdrager
    criccric

Ik wil het ook niet installeren maar elke keer krijg ik die melding weer

Bijdrager
    Shmoo

Die melding kun je niet weghalen dat zit nu eenmaal in de website omdat binnen die website bepaalde onderdelen gebruik maken van Java software om te kunnen functioneren.

Dat is hetzelfde als Flash, als jij een site bezoekt met een Flash player onderdeel en jij hebt geen Flash op je Mac dan komt er een melding te staan dat je Flash moet installeren.

Die meldingen kun je dus niet tegengaan, dan moet je al een andere website zoeken die hetzelfde doet.

Bijdrager
    criccric

ik zou niet weten om welke website het gaat… die melding komt meteen als de computer aangaat

Bijdrager
    Kasper

Ik heb precies hetzelfde. Zelfs als ik geen enkele browser open heb staan krijg ik die melding. Heb het al geinstalleerd maar de melding blijft terug komen. Zou dit een bug in Yosemite kunnen zijn? Het is in ieder geval bloed irritant. Niemand anders die hier last van heeft?

Bijdrager
    criccric

Ja… heel irritant.. hoe komen we er van af ?

Bijdrager
    criccric

Met deze link is het gelukt : https://support.apple.com/kb/DL1572?viewlocale=en_US&locale=en_US

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  criccric.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  criccric.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.