20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Micky_mike

Java op de Mac

Voor mn opleiding moet ik gaan programmeren in Java. Ik heb hier alleen geen ervaring mee. Iemand die enig idee heeft hoe dit op de Mac in zn werk gaat? Ik ben dus op zoek naar een compiler(???) De bedoeling is dus dat ik op de Univ. programmeer in Java en dat ook hier op de mac kan. Moet ik verder ook nog iets downloaden van Sun????

Bijdrager
    The – DDD

Kijk, hier kan ik wat mee.

Ten eerste: registreren als apple developer (kost niks). http://developer.apple.com/

Ten tweede: Inloggen en naar de downloads gaan en dan developer tools.

Ten derde: Van de pagina waar je aanbeland bent het volgende downloaden: XTools 1.5 en Java 1.4.1 Developer Tools Update.

Ten vierde: Beiden installen. (XTools eerst) Als je klaar bent is het altijd verstandig je permissies even te herstellen, better safe then sorry.

Ten vijfde: navigeer nu naar http://www.eclipse.org en download en install deze: http://www.eclipse.org/downloads/index.php en install de nieuwste Milestone(3.1M..) of reguliere release (3.0…) …

Als je dit allemaal gedaan hebt, dan ben je helemaal klaar. Je hebt XTools, daarmee kun je Mac specifieke java schrijven of Swing gebaseerde Java. Met Eclipse heb je een IDE die goed werkt op zowel Mac/Windows/Unix/Linux. Zodoende kun je ook uitwisselbaar werken. En ja, het klopt Eclipse installeer je door het gewoon ergens uit te pakken. (ik heb hem neergezet op /developer/java/eclipse)

Verder als je wat serieuzer bezig gaat met developen. Zoek dan met wat collega studenten uit of je een versie beheer systeem op kan zetten. Als je zover bent, gewoon docs lezen en anders even hier of ergens anders om info vragen.