12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

JAVA installeren: verstandig?

Mijn Synology NAS DSM Filestation (bestandsbeheerder) raadt steeds aan om de laatste versie van JAVA geschikt voor mijn besturingssysteem te installeren.
    Ik heb niet zo’n beste herinneringen aan JAVA toen ik nog Windows gebruikte, maar hoe zit dit met OS X.?

Sleutelbeheerder
    Night

Zolang je de laatste versie gebruikt zit je relatief veilig. Maar het blijft een noodzakelijk kwaad.
    Ik heb het ook (nodig) en heb er gelukkig verder geen omkijken naar. Auto-update is handigste.

Inactief
    Anoniem

Kun je ook even aangeven waarom je denkt dat het onverstandig zou zijn?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    TheBigZ

@riji: Waarom heb je Java nodig op je DSM? Gebruik je toevallig CrashPlan?

Bijdrager
    riji

Waarom heb je Java nodig op je DSM? Gebruik je toevallig CrashPlan?

Neen, maar bij elke nieuwe sessie vraagt Filestation om dit te doen.
    Ik herinner mij uit de Windows tijd,dat mits JAVA, je ook met de bestanden op je PC kon werken (nu is dit beperkt tot het DS zelf).
    Ik vang dit op met de omgekeerde beweging: vanuit Finder werken met DS bestanden, maar nu ik voor het eerst 2 DS’n heb, hoopte ik dat er misschien iets meer mogelijk zou worden…

Bijdrager
    TheBigZ

En als je Java nu eens verwijdert van je NAS?

Bijdrager
    riji

Ik heb zelf nog nooit JAVA op de NAS geïnstalleerd, weet niet direct hoe daaraan te beginnen.

Bijdrager
    madcat

Java en Flash zijn de manieren om malware op de mac te krijgen, dus zolang je het niet echt nodig hebt zou ik het niet installeren.

Bijdrager
    riji

Even een snapshot gemaakt van Filestation popup vraag:

Ik ga het alsnog niet installeren.

Bijdrager
    Jeffry

Java op zichzelf gebruiken kan geen kwaad, alleen moet voorzichtig zijn met de browser-plugin. Maar die wordt standaard volgens mij niet meer geïnstalleerd/geactiveerd. Op Windows zelfs actief gedeactiveerd. Op termijn gaat deze er zelfs helemaal uit.

http://arstechnica.com/information-technology/2016/01/oracle-deprecates-the-java-browser-plugin-prepares-for-its-demise/

Ik gok dat het met name is om toepassingen voor synology te draaien (niet in de browser) en dan kan het in principe geen kwaad. En ja er is malware geschreven in Java, maar het is een beetje vreemd om dat de programmeertaal te verwijten.

Bijdrager
    TheBigZ
    riji op 25 augustus 2016

Ik heb zelf nog nooit JAVA op de NAS geïnstalleerd, weet niet direct hoe daaraan te beginnen.

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=68110

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.