10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    marcz

Java gelazer.

Hallo,

Ik heb 10.9.3 en ik heb Java van Oracle geïnstalleerd. Als ik via de Javavoorkeuren kijk welke versie ik heb, zie ik dit:

Als ik in de terminal vraag welke versie ik heb zie ik dit:

$ java -version
    java version "1.6.0_65"
    Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_65-b14-462-11M4609)
    Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 20.65-b04-462, mixed mode)

Op een of andere manier heb ik 2 versie’s, maar het is belangrijk voor bepaalde software (mkgmap) dat ik die versie 1.7 gebruik en dat ik dus van die oude JRE afkom.
    Hoe kan ik dat nu weer bewerkstelligen?

Dank.
    Marc.

Bijdrager
    hvanschaick

Moderator
    Night

Dat is al sinds dag 1 van OSX 10.8 zo, toen Apple niet meer zelf voor de java zorgde.

Bijdrager
    marcz

Kijk hier eens: http://www.jayway.com/2014/01/15/how-to-switch-jdk-version-on-mac-os-x-maverick/

Dat zag er veelbelovend uit, maar ik krijg na het uitvoeren van het hierboven genoemde script het volgende:

$ setjdk 1.7.0_60
    Unable to find any JVMs matching version "1.7.0_60".

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de Xcode Tools geinstalleerd? java_home is onderdeel van de Xcode Tools.

USAGE
    /usr/libexec/java_home helps users set a $JAVA_HOME in their login rc files, or provides a way for command-line Java tools to use the most appropriate JVM which can satisfy a minimum version or architecture requirement. The –exec argument can invoke tools in the selected $JAVA_HOME/bin directory, which is useful for starting Java command-line tools from launchd plists without hardcoding the full path to the Java command-line tool.

.
    .
    .
    Of probeer eens:

setjdk 1.7

Bijdrager
    marcz

Ik heb inderdaad xcode tools geïnstalleerd.
    setjdk 1.7 geeft hetzelfde resultaat.
    java_home geeft dit:

$ /usr/libexec/java_home
    /System/Library/Java/JavaVirtualMachines/1.6.0.jdk/Contents/Home

Bijdrager
    marcz

Maar ik zit zelf ook niet stil, dus na wat verder zoeken kwam ik dit tegen:

http://www.monkehworks.com/set-java-7-as-default-jvm-on-mac-osx-mountain-lion

en die oplossing was uiteindelijk de oplossing die het deed.

Wel nog die setjdk gebruiken, anders hou je nog die oud link.

Bedankt iedereen voor het meedenken en zoeken.

Bijdrager
    TheBigZ

Wat krijg je te zien als je dit ingeeft?

ls -l /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions

EDIT: Ok, ik was net te laat, zie ik.:)

Moderator
    Night

Uiteindelijk kun je het testen dmv deze site: http://java.com/en/download/installed.jsp

Bijdrager
    iep

Die site is waardeloos omdat deze de Java browser plugin test waar het hier nou niet om gaat. Hier gaat het om de lokale Java installatie zoals je die via de Terminal kunt benaderen. Java 1.6 van Apple zelf wordt op een andere plek gezet dan Java 1.7 van Oracle. Niet iedere applicatie is zo slim om beide locaties af te zoeken (de links die hier staan springen op het verschil in locatie in). De versie op de commandline heeft een bepaalde voorkeur en dat is standaard de 1.6, daarom moet je daar na installatie van 1.7 nog even handmatig deze versie selecteren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.