5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainiac

JAVA-error in TextMate

[code:1:a69dd42bed]import java.util.Scanner;
    public class Addition

{
    public static void main( String args[] )
    {
    Scanner input = new Scanner( System.in );

int getal1;
    int getal2;
    int som;

System.out.print( "Geef een eerste getal op: " );
    getal1 = input.nextInt();

System.out.print( "Geef een tweede getal op: " );
    getal2 = input.nextInt();

som = getal1 + getal2;
    System.out.printf( "De som is %dn", som );
    }
    } [/code:1:a69dd42bed]

‘k Ben sinds kort aan het JAVA’en. Nu was ik bezig met wat eenvoudige programmatjes te schrijven maar zit met een probleem. Wanneer ik het bovenstaande programma tracht te compilen in TextMate krijg ik de volgende error:

[code:1:a69dd42bed]Exception in thread "main" java.util.NoSuchElementException
    at java.util.Scanner.throwFor(Scanner.java:817)
    at java.util.Scanner.next(Scanner.java:1431)
    at java.util.Scanner.nextInt(Scanner.java:2040)
    at java.util.Scanner.nextInt(Scanner.java:2000)
    at Addition.main(Addition.java:16)
    Geef een eerste getal op:
    Program exited with status 1.[/code:1:a69dd42bed]

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Bijdrager
    qjb

Met alle plezier wil ik je helpen maar het helpt als je de API even goed leest van Scanner:
    NoSuchElementException – if input is exhausted

Heb je het zelf vertaald? Of heb je een docent die code steelt zonder copyrights te vermelden?:
    http://www.engineering.uiowa.edu/~swd/JavaHTP6e_examples/ch02/fig02_07/Addition.java

Verder zit het hem vermoedelijk in de manier waarop TextMate de class start. Handmatig starten in de terminal (in dezelfde dir als Addition.class) werkt prima:
    java Addition
    Geef een eerste getal op: 12
    Geef een tweede getal op: 13
    De som is 25

Bijdrager
    Brainiac
    ”qjb”

Heb je het zelf vertaald? Of heb je een docent die code steelt zonder copyrights te vermelden?:
    http://www.engineering.uiowa.edu/~swd/JavaHTP6e_examples/ch02/fig02_07/Addition.java

Ik heb net het boek van Deitel&Deitel gekocht. Maar als ik er dus oefeningen uit maak vind ‘k het nogal stom om al die commentaren over te typen en al die variabelen in het engels te laten staan.:)

”qjb”

Verder zit het hem vermoedelijk in de manier waarop TextMate de class start.

En is er geen oplossing om TextMate het goed/anders te laten doen?

Bijdrager
    qjb

Goed dan is overtypen niet meer nodig want de code staat kennelijk ook on-line. Scheelt je weer tijd. Alhoewel zelf typen wel bijdraagt aan het leren weet ik uit ervaring.

Ik denk dat TextMate bij het starten geen standard in meegeeft en derhalve System.in niets doet.

Je kunt ook Java code schrijven en draaien met Xcode (gratis na registratie) of Eclipse (als je een snelle Mac hebt). Eclipse is aan te bevelen.

Bijdrager
    Brainiac
    ”qjb”

Ik denk dat TextMate bij het starten geen standard in meegeeft en derhalve System.in niets doet.

Je kunt ook Java code schrijven en draaien met Xcode (gratis na registratie) of Eclipse (als je een snelle Mac hebt). Eclipse is aan te bevelen.

Eclipse gebruik ‘k ook ja. Maar die TextMate is inderdaad wel een lichtgewicht in vergelijking.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.